سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۹:۳۳
کد خبر: 14619

بیماری سرخك طبق گزارشی در مجله تخصصی لانست بار دیگر در اروپا شایع شده است.

این بیماری در سال گذشته بیشتر از همه در آلمان، انگلستان، سوییس، ایتالیا و رومانی دیده شده است. طبق آمار موجود در سال2006 میلادی 8223 مورد سرخك و در سال2007 میلادی 3909 مورد سرخك وجود داشته است.

این آمار نشان‌دهنده كاهش محسوس این بیماری در سال‌های گذشته است ولی طبق گزارش مجله لانست در 9 ماه اول سال 2008 دوباره درصد سرخك افزایش یافته و به 6229 مورد رسیده است. عامل بیماری سرخك نوعی ویروس است كه قابلیت سرایت آن بسیار زیاد است.

انتقال ویروس از طریق هوا (سرفه كردن، عطسه زدن ) است و 8 تا 10 روز طول می‌كشد تا نشانه‌های بیماری ظاهر شود. سرفه خفیف، آبریزش از بینی و چشم، گرفتگی بینی و تب، اولین علائم این بیماری هستند.سرخك در اثر عدم‌مصونیت در سیستم ایمنی بدن ایجاد می‌شود و قربانیان آن كسانی هستند كه از گرسنگی و نداشتن بهداشت كافی رنج می‌برند.

سرخك می‌تواند اشكالات تنفسی ایجاد كند. بیشتر بیماران مبتلا در اثر عفونت ریوی، اسهال و التهاب مغز جان خود را از دست می‌دهند. سرخك در خانم‌های آبستن می‌تواند باعث سقط، نقص بدنی یا مرگ جنین شود.بیماری سرخك، كودكان را ناتوان می‌كند.

آنها باید در تخت بمانند و به‌مقدار كافی مایعات بنوشند. توسط دستمال‌های مرطوب و بهداشتی می‌توان نقاط قرمز شده و خارش‌دار را سرد كرده و تب را تا حدی پایین آورد. بنا بر تحقیقات انجام شده بیماری سرخك ممكن است به التهاب گوش میانی منجر شود. همچنین امكان عفونت ریه وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha