سازمان بهداشت جهانی با اشاره به این که 10 درصد از بیماری ها و مرگ ومیرها در کشورهای اروپایی ناشی از آلودگی هوا است میزان خسارت های سالانه ناشی از این گونه آلودگی ها در اروپا را یک هزار و 600 میلیارد دلار برآورد کرد.

سلامت نیوز: سازمان بهداشت جهانی با اشاره به این که 10 درصد از بیماری ها و مرگ ومیرها در کشورهای اروپایی ناشی از آلودگی هوا است میزان خسارت های سالانه ناشی از این گونه آلودگی ها در اروپا را یک هزار و 600 میلیارد دلار برآورد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا؛ سازمان بهداشت جهانی در همکاری با سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه با انتشار گزارش جامعی از اثرات اقتصادی آلودگی هوا در 53 کشور اروپایی، تصریح کرده است که مبارزه با آلودگی هوا در این منطقه باید به عنوان یک اولویت برتر سیاسی از سوی کشورهای اروپایی در نظر گرفته شود.
در این گزارش، هزینه های اقتصادی ناشی از مرگ و میرهای زودرس و بیماری های مختلفی که در اثر آلودگی هوا اتفاق افتاده، افزون بر یک هزار و 600 میلیارد دلار برآورد شده است.
بر همین اساس، دستکم در 10 کشور از 53 کشور اروپایی این خسارت ها با حدود 20 درصد از سرجمع تولیدات ملی این کشورها برابر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha