چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
کد خبر: 146206

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان در سال گذشته ۴۶ درصد افزایش هزینه درمان داشت و هرگز تأخیری در تعهدات نداشتیم و پرداختهای مراکز طرف قرارداد نیز به روز شده است.

سلامت نیوز: مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان در سال گذشته ۴۶ درصد افزایش هزینه درمان داشت و هرگز تأخیری در تعهدات نداشتیم و پرداختهای مراکز طرف قرارداد نیز به روز شده است. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر سید تقی نوربخش در جمع کارگران شهرستان ری افزود: سازمان تأمین اجتماعی این افتخار را دارد که برای ارتقاء وضعیت معیشت و حل مشکلات کارگران و بیمه شدگان تلاش می کند.

وی با بیان اینکه تأمین اجتماعی حق الناس و متعلق به جامعه کارگری است، گفت: زمانی که این سازمان به دولت تدبیر و امید تحویل داده شد، سازمان ۵ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشت و درگیر حاشیه ها و مسائلی بود که هیچ ربطی به مأموریت های سازمان نداشت.

نوربخش با اشاره با اینکه وصول منابع با تلاش مدیران و کارکنان سازمان تأمین اجتماعی در سال ۹۳ انجام شد، ادامه داد: در رابطه با مصارف، افزایش ۲۵ درصدی حقوق بازنشستگان اجرا شد که در سالهای قبل این میزان افزایش وجود نداشت واین افزایش با پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی برای بهبود شرایط مستمری بگیران انجام شد.
وی با بیان اینکه در حوزه درمان نیز سازمان هزینه های زیادی برای بهبود وضعیت انجام داد، اظهار داشت: در حوزه درمان تحولات مهمی اتفاق افتاد و  وضعیت و خدمات این بخش امروز با یک سال قبل قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به پرداخت ۶۰ درصد هزینه های درمان از جیب مردم و هزینه های ۷ درصدی خانمان سوز  در سال های اخیر ادامه داد: دولت تدبیر و امید ارتقا سلامت ودرمان جامعه را از برنامه های مهم خود قرار داد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: دکتر روحانی در زمان انتخابات از افزایش اعتبار دفترچه های درمانی خبر داد و به حق اقدامات جدی در این بخش انجام شده است ودر سال ۹۳ بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان به حوزه درمان اختصاص یافت.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی نیز بیش از ۳ هزارمیلیارد تومان به بخش درمان تخصیص داد .

نوربخش ادامه داد: سازمان در سال گذشته ۴۶ درصد افزایش هزینه درمان داشت و هرگز تأخیری در تعهدات نداشتیم و پرداختهای مراکز طرف قرارداد نیز به روز شده و درماههای بهمن و اسفند برای درمان و سایر تعهدات ۸ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه برای صیانت از سرمایه بیمه شدگان گام های بزرگی برداشته شده، تصریح کرد: در اسفند ماه گذشته سرمایه پالایشگاه بندر عباس و لاوان به سازمان بازگشت.
نوربخش در ادامه تشریح اقدامات سال گذشته سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: بزرگترین دستاورد این سازمان در سال ۹۳ بازگشت به تولید اصلی خود یعنی امنیت اجتماعی بود.
وی تأکید کرد: نباید درسازمان تامین اجتماعی رانت های اقتصادی و اجتماعی باشد و باید فقط برای کارگران امنیت فکری ایجاد شود.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: برای اولین بار و در دولت دکتر روحانی مدیریت این سازمان به خدمتگزاران کارگران که همان بدنه اجرایی سازمان است، واگذار شد و در حال حاضر مخاطبان این سازمان بیش از ۴۰ میلیون نفر کارگر و مستمری بگیر است.

نوربخش با اشاره به حق الناس بودن منابع تأمین اجتماعی، تصریح کرد:  اموال سازمان متعلق به جامعه کارگری است و ما از این اموال حفظ و حراست خواهیم کرد و از وارد شدن در بازی های سیاسی و رانت های اقتصادی به شدت پرهیز داریم.

وی تأکید کرد: پاک دستی، خط قرمز سازمان تأمین اجتماعی است و عبور از آن جرم محسوب می شود.

نوربخش با اشاره به اهمیت پایداری مالی در سازمان  تأمین اجتماعی گفت: هر ماه ۲۵۰۰ میلیارد تومان مستمری پرداخت می کنیم و از این رو تعادل مالی از مسائل مهم این سازمان است.

وی  با بیان اینکه در دهه فجر سال گذشته ۳۶ مرکز درمانی افتتاح کردیم، افزود:  در سال گذشته ۵ بیمارستان از جمله بیمارستان آیت الله کاشانی تهران افتتاح شد و همچنین ساخت پروژه ۵۰۰ تختخوابی  بیمارستان شهید فیاض بخش و نوسازی بیمارستان های معیری و هدایت آغاز شده است.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: مردم شهرستان ری مردم با کرامت و متدینی هستند وامیدوارم مرکز درمانی که کلنگ آن زده شده آغاز شود. توزیع عادلانه خدمات سازمان برای ما یک اصل است و آن را دنبال می کنیم.

وی با اشاره به برنامه های سازمان تأمین اجتماعی برای بهبود وضعیت درمانی بازنشستگان افزود: حذف فرانشیز در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی برای مستمری بگیران از برنامه های سازمان تأمین اجتماعی است که بدون پرداخت هرگونه هزینه، خدمات بستری به آنها ارائه شود و این گام بزرگی در جهت حذف بیمه تکمیلی خواهد بود و همچنین از اردیبهشت ماه تقبل کردیم که بخشی از هزینه بیمه تکمیلی مستمری بگیران را پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: همچنین تخصیص ۱۰۰ هزار سهمیه بیمه کارگران ساختمانی را به شعب تأمین اجتماعی سراسر کشور شروع کردیم.

نوربخش گفت: افزایش حقوق و دستمزد مستمری بگیران را آغاز کردیم و مابه التفاوت را نیز در اوایل خرداد پرداخت خواهیم کرد.

وی همچنین به کسب رتبه برتر سازمان تأمین اجتماعی در میان ۶۴ دستگاه اجرایی  در مورد رعایت قانون و تعامل با دیوان عدالت اداری اشاره کرد و اظهار داشت: این نشان می دهد که ما قانون را رعایت کردیم و روند رو به بهبودی داریم.
مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: اطمینان می دهیم که برای دفاع از حقوق بیمه شدگان تلاش می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha