رییس انجمن تحقیقات راینولوژی به آندسته از کسانی که می خواهند بینی عمل کنند تاکید کرد که اصراری به کوچک شدن اندازه بینی نداشته باشند بلکه سلامت طبیعی باید برای آنها مهم تر باشد .

دکتر "‌محسن نراقی "‌ در یک نشست مطبوعاتی، افزود :‌ همچنین توصیه می شود تا سوراخ ها و پره ها بینی نباید کوچک شود و بینی باید به صورت طبیعی عملکرد خود را داشته باشد .
نراقی با اشاره به اینکه جراحی بینی ، مشکل ترین جراحی پلاستیک در بدن محسوب می شود افزود :‌ تغییرات در حد میلی متری در بینی ممکن است تاثیرگذار باشد . همچنین متقاضیان باید از سلامت بینی ، بعد از عمل جراحی ، مطمئن باشند .
به گفته نراقی، جراحی بینی شایع ترین جراحی پلاستیک در ایران است و این موضوع باعث شده تا بر آموزش های لازم برای آندسته از پزشکانی که این عمل را انجام می دهند تاکید شود و بنابراین مهمترین مساله ، ارتقا سطح آموزش این پزشکان است .
وی با تاکید بر اینکه متقاضیان عمل بینی باید پزشکانی که مهارت کافی در زمینه جراحی بینی را دارند انتخاب کنند اظهار داشت :‌هنگامی که قلب یک بیمار به عمل جراحی نیاز دارد همه به دنبال یک پزشک حاذق و فوق تخصص هستند تا عمل قلب را انجام دهد اما این موضع در مورد بینی کمتر وجود دارد و افراد تحت تاثیر اطرافیان یک پزشک را برای عمل بینی انتخاب می کنند .
*** بی حسی موضعی یا بیهوشی
وی با اشاره به برخی عمل های جراحی بینی با بی حسی موضعی گفت: انجام این عمل با بی حسی موضعی، درسال های قبل انجام می شد زمانی که داروهای پیشرفته بیهوشی در کشور موجود نبود و اکثر بیهوشی هابا گاز هالوتان که در فارماکوپه دنیا ازرده خارج شده انجام می شد .
نراقی در ادامه گفت:‌ به همین علت برخی پزشکان ترجیح می دادند از بی حسی موضعی که عوارضی همچون احساس درد توسط بیمار در حین عمل ، کم شدن سطح هوشیاری بیمار و در نتیجه راه یابی خون در ریه ها و محدودیت بی حسی موضعی در مواقعی که عمل به طول می انجامد ، استفاده کنند.
رییس انجمن تحقیقات راینولوژی گفت:‌ انجام عمل جراحی بینی با بیهوشی مطمئن تر است زیرا امکانی برای رسیدن خون به ریه ها توسط لوله ای که از راه نای اکسیژن را به ریه ها می رساند وجود ندارد و همچنین ریسک بیهوشی در مقایسه با بی حسی موضعی کمتر است.
*** جراحی پلاستیک فقط جراحی زیبایی نیست
وی به جراحی پلاستیک اشاره کرد و گفت:‌ این جراحی فقط در جراحی زیبایی خلاصه نمی شود بلکه پلاستیک به معنای ترمیم است و جراحی زییایی جزیی از جراحی پلاستیک محسوب می شود.
وی گفت: جراحی پلاستیک شامل ترمیم تمام ضایعات است که یا بر اثر ناهنجاری های مادرزادی و یا بر اثر یک سانحه ایجاد شده است .
وی با بیان اینکه بخش قابل ملاحظه ای از جراحی های ترمیمی به قصد درمان انجام می شود ، اظهارداشت :‌ این موضو ع برای بسیاری از بیمه ها جا نیافتاده و سازمان های بیمه گر،جراحی پلاستیک را شامل درمان محسوب نکرده و آن را تحت پوشش قرار نمی دهند.
*** تبلیغات نادرست سلامت مردم را به خطر انداخته است
وی همچنین گفت: در زمان حاضر چیزی که سلامت مردم را به خطر انداخته ، تبلیغات نادرست و دروغین اغلب شبکه های ماهواره ای است .
رییس انجمن تحقیقات راینولوژی تاکید کرد : تجهیزاتی از جمله دستگاه های کوچک کردن بینی که اکنون از طریق ماهواره تبلیغ می شوند در هیج مرجع علمی تایید نشده و اساس علمی ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha