مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، جامعه کارگری کشور را کارفرمای اصلی این سازمان دانست و افزود: این ادبیات سازمانی در حال اجراست و ما موظفیم این فرهنگ را ترویج کنیم.

جامعه کارگری،کارفرمای اصلی سازمان تامین اجتماعی است

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، جامعه کارگری کشور را کارفرمای اصلی این سازمان دانست و افزود: این ادبیات سازمانی در حال اجراست و ما موظفیم این فرهنگ را ترویج کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سید تقی نوربخش در جمع کارگران شهرستان ری افزود: سازمان تأمین اجتماعی این افتخار را دارد که برای ارتقاء وضعیت معیشت و حل مشکلات کارگران و بیمه شدگان تلاش می کند.

وی با بیان اینکه تأمین اجتماعی حق الناس و متعلق به جامعه کارگری است، گفت: زمانی که این سازمان به دولت تدبیر و امید تحویل داده شد، سازمان 5 هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشت و درگیر حاشیه‌ها و مسائلی بود که هیچ ربطی به مأموریت های سازمان نداشت.

نوربخش با اشاره با اینکه وصول منابع با تلاش مدیران و کارکنان سازمان تأمین اجتماعی در سال 93 انجام شد، ادامه داد: در رابطه با مصارف، افزایش 25 درصدی حقوق بازنشستگان اجرا شد که در سالهای قبل این میزان افزایش وجود نداشت و این افزایش با پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی برای بهبود شرایط مستمری بگیران انجام شد.

وی با بیان اینکه در حوزه درمان نیز سازمان هزینه‌های زیادی برای بهبود وضعیت انجام داد، اظهارداشت: درحوزه درمان تحولات مهمی اتفاق افتاد و وضعیت و خدمات این بخش امروز با یک سال قبل قابل مقایسه نیست.

نوربخش با اشاره به پرداخت 60 درصد هزینه‌های درمان از جیب مردم و هزینه‌های 7 درصدی خانمان سوز در سال های اخیر ادامه داد: دولت تدبیر و امید ارتقاء سلامت ودرمان جامعه را از برنامه های مهم خود قرار داد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: دکتر روحانی در زمان انتخابات از افزایش اعتبار دفترچه‌های درمانی خبر داد و به حق اقدامات جدی در این بخش انجام شده است ودر سال 93 بیش از 12 هزار میلیارد تومان از سوس دولت به حوزه درمان اختصاص یافت.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی نیز بیش از 3 هزارمیلیارد تومان به بخش درمان تخصیص داد و پرداخت از جیب به کمتر از 6درصد رسید.

نوربخش ادامه داد: سازمان در سال گذشته 46 درصد افزایش هزینه درمان داشت و هرگز تأخیری در تعهدات نداشتیم و پرداختهای مراکز طرف قرارداد نیز به روز شده و درماه‌های بهمن و اسفند برای درمان و سایر تعهدات 8 هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه برای صیانت از سرمایه بیمه شدگان گام های بزرگی برداشته شده، تصریح کرد: در اسفند ماه گذشته سرمایه پالایشگاه بندرعباس و لاوان به سازمان بازگشت.

نوربخش در ادامه تشریح اقدامات سال گذشته سازمان تأمین اجتماعی، تصریح کرد: بزرگترین دستاورد این سازمان در سال 93 بازگشت به تولید اصلی خود یعنی امنیت اجتماعی بود.

وی تأکید کرد: نباید درسازمان تامین اجتماعی رانت های اقتصادی و اجتماعی باشد و باید فقط برای کارگران امنیت فکری ایجاد شود.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: برای اولین بار و در دولت دکتر روحانی مدیریت این سازمان به خدمتگزاران کارگران که همان بدنه اجرایی سازمان است، واگذار شد و در حال حاضر مخاطبان این سازمان بیش از 40 میلیون نفر کارگر و مستمری بگیر است.

دکتر نوربخش با اشاره به حق الناس بودن منابع تأمین اجتماعی، تصریح کرد: اموال سازمان متعلق به جامعه کارگری است و ما از این اموال حفظ و حراست خواهیم کرد و از وارد شدن در بازی های سیاسی و رانت های اقتصادی به شدت پرهیز داریم.

وی تأکید کرد: پاک دستی، خط قرمز سازمان تأمین اجتماعی است و عبور از آن جرم محسوب می شود.

دکتر نوربخش با اشاره به اهمیت پایداری مالی در سازمان تأمین اجتماعی گفت: هر ماه 2500 میلیارد تومان مستمری پرداخت می کنیم و از این رو تعادل مالی از مسائل مهم این سازمان است

وی با بیان اینکه در دهه فجر سال گذشته 36 مرکز درمانی افتتاح کردیم، افزود: در سال گذشته 5 بیمارستان از جمله بیمارستان آیت الله کاشانی تهران افتتاح شد و همچنین ساخت پروژه 500 تختخوابی بیمارستان شهید فیاض بخش و نوسازی بیمارستان‌های معیری و هدایت آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: مردم شهرستان ری مردم با کرامت و متدینی هستند و امیدوارم مرکز درمانی که کلنگ آن زده شده آغاز شود. توزیع عادلانه خدمات سازمان برای ما یک اصل است و آن را دنبال می کنیم.

وی با اشاره به برنامه های سازمان تأمین اجتماعی برای بهبود وضعیت درمانی بازنشستگان افزود: حذف فرانشیز در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی برای مستمری بگیران از برنامه های سازمان تأمین اجتماعی است که بدون پرداخت هرگونه هزینه، خدمات بستری به آنها ارائه شود و این گام بزرگی در جهت حذف بیمه تکمیلی خواهد بود و همچنین از اردیبهشت ماه تقبل کردیم که بخشی از هزینه بیمه تکمیلی مستمری بگیران را پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: همچنین تخصیص 100 هزار سهمیه بیمه کارگران ساختمانی را به شعب تأمین اجتماعی سراسر کشور شروع کردیم.

نوربخش گفت: افزایش حقوق و دستمزد مستمری بگیران را آغاز کردیم و مابه التفاوت را نیز در اوایل خرداد پرداخت خواهیم کرد.

وی همچنین به کسب رتبه برتر سازمان تأمین اجتماعی در میان 64 دستگاه اجرایی در مورد رعایت قانون و تعامل با دیوان عدالت اداری اشاره کرد و اظهار داشت: این نشان می دهد که ما قانون را رعایت کردیم و روند رو به بهبودی داریم.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: اطمینان می دهیم که برای دفاع از حقوق بیمه شدگان تلاش می کنیم.

فرماندار شهرستان ری: سازمان تأمین اجتماعی تغییرات موثر و مهمی ایجاد کرده است

فرماندار شهرستان ری نیز در این مراسم، دکتر نوربخش را از مدیران موفقی دانست که اصلاحات و تغییرات مهمی در این سازمان بوجود آورده است که نتایج آن در آینده مشخص می شود.

هدایت اله جمالی پور با اشاره به اینکه شهرستان ری از مهمترین مراکز صنعتی استان تهران است و همچنین دارای ویژگی های تاریخی و مذهبی است،اظهار داشت: کارگران بسیاری در این منطقه تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند.

وی افزود: 3 شعبه تأمین اجتماعی در این شهرستان وجود دارد و جا دارد شاهد ارتقاء خدمات این سازمان در این منطقه باشیم.

جمالی پور اظهار داشت: با توجه به اینکه مردم شهرستان ری درحاشیه تهران و بیشتر از قشر کارگری هستند، انتظار ما این است که در این منطقه خدمات درمانی سازمان توسعه پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha