سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۱
کد خبر: 14623

معاون توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس آموزش و پروش گفت: میز و نیمکتهایی که در سال گذشته ساخته شده و به مدارس تحویل داده ایم طبق استانداردهای کشوری نیستند.

سیدباقر مسلمی در گفتگو با مهر با اعلام این مطلب و در پاسخ به این سوال که سازمانهای سازنده میز و نیمکت مدارس  برای سال تحصیلی جاری از چه مرکزی مجوزهای استاندارد را کسب کرده اند گفت: ما موظف به کسب مجوز از سازمانهای استاندارد نیستیم و استانداردی از هیچ سازمانی اخذ نکرده ایم.

این در حالی است که مسلمی بیش از این عنوان کرده بود که تا سال 86 استانداردی برای ساخت میز و نیمکتها وجود نداشته است و از سال 87 شرکتهای طرف قرارداد با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس باید از مراکز استاندارد صنعتی مجوز می گرفتند.

انعقاد قرارداد با یکی از دانشگاههای کشور برای استانداردسازی وسایل آموزشی

معاون توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس آموزش و پروش از انعقاد قرارداد آموزش و پرورش با یکی از دانشگاههای کشور برای استانداردسازی تجهیزات آموزشی کشور خبر داد.

مسلمی با بیان اینکه استاندارد سازی وسایل آموزشی در شورای تحقیقات آموزش و پرورش به عنوان یک طرح در حال بررسی است افزود: بعد از استعلام این طرح مناقصه ای برگزار شد که چند دانشگاه کشور نیز در آن شرکت داشتند و نهایتا یکی از آنها در مناقصه برنده شد و طرح را به آنها سپردیم.

پیش از این نیز مسلمی درباره میز و نیمکتهای مدارس به خبرنگار مهر گفته بود: "میز و نیمکتهای مدارس طبق استانداردهای ملی ساخته نمی شوند و شرکتهای تولید کننده هیچکدام دارای مجوز از مراکز استاندارد صنعتی کشور نیستند."

دیواره های پشت و کف نیمکت های مدارس استاندارد نیستند و در نتیجه به عضله و عروق خونی دانش آموزان فشار وارد شده و این امر باعث تغییرساختار بدنی دانش آموزان و عادات غلط در طرز نشستن آنها می شود
همچنین کارشناس مسئول توسعه تربیت بدنی آموزش و پرورش شهر تهران در این باره به خبرنگار مهر گفته بود: "دیواره های پشت و کف نیمکتهای مدارس استاندارد نیستند و در نتیجه به عضله و عروق خونی دانش آموزان فشار وارد شده و این امر باعث تغییرساختار بدنی دانش آموزان و عادات غلط در طرز نشستن آنها می شود."به گفته حسین قاسمی میز و نیمکت مدارس  از ورق و چوب و آهن است که برای نشستن دانش آموزان راحت نیست و مسئولان نوسازی و تجهیز مدارس باید به آن رسیدگی کنند.

معاون توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس آموزش و پروش در ادامه سخنان خود مبنی بر قرارداد با یکی از دانشگاههای کشور برای استانداردسازی وسایل آموزشی گفت: قرار است آنها طرح پژوهشی خود را تا یکماه دیگر به ما ارائه دهند تا اگر تائید شد سایر مراحل قرارداد را دنبال کنیم و سفارشات خود را به آنها ارائه دهیم.

مسلمی در پایان تاکید کرد: سعی ما براین است که این طرح تا سال دیگر اجرایی شود و حداقل بتوانیم  بخشی از تجهیزات آموزشی خود را با رعایت استانداردها تولید کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha