معاون بهداشت وزارت بهداشت، گفت: امسال برای بیش از ۱۰ میلیون نفر در حاشیه شهر‌ها و پنج میلیون نفر در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر برنامه پزشک خانواده را اجرایی می کنیم.

وضعیت پزشک خانواده در کشور/مراقبت های اولیه برای حاشیه نشینان

سلامت نیوز: معاون بهداشت وزارت بهداشت، گفت: امسال برای بیش از ۱۰ میلیون نفر در حاشیه شهر‌ها و پنج میلیون نفر در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر برنامه پزشک خانواده را اجرایی می کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر علی اکبر سیاری در مورد اقدامات وزارت بهداشت در خصوص ساخت خانه‌های بهداشت، اظهار کرد: قرار بود ۲۰۰۰ خانه بهداشت بسازیم که تعداد ۱۰۰۰ خانه به بهره برداری رسید و ۱۰۰۰ خانه بهداشت دیگر نیز در نیمه اول سال ۹۴ به بهره برداری می‌رسد.

وی درباره چگونگی اجرای برنامه پزشک خانواده در سال ۹۴ گفت: در برنامه پزشک خانواده اولویت اول ما روستا بود که در این راستا برای ۲۳ میلیون جمعیت روستایی و همچنین در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، حدود هشت اقدام مهم را در قالب این برنامه انجام دادیم.

سیاری با بیان اینکه این برنامه‌ها در آینده نیز ادامه می‌یابند، اظهار کرد:‌ امسال برای بیش از ۱۰ میلیون نفر در حاشیه شهر‌ها و پنج میلیون نفر در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر برنامه پزشک خانواده را اجرایی کرده و خدماتی شامل مراقبت‌های اولیه، مراقبت مادر، کودک و سالمندان برای آنان ارائه خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت در ادامه گفت: تا کنون برنامه تامین مراقبتهای اولیه بهداشتی برای جمعیت حاشیه نشین در سه استان خراسان رضوی ،آذربایجان شرقی و البرز اجرا شده است و تا پایان شهریور در سایر استانها نیز اجرایی خواهد شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha