وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی لزوم توجه به فراهم کردن بستر و شرایط مناسب برای حضور پزشکان متخصص در بیمارستان‌های مناطق محروم و دور از مرکز را یادآور شد.

لزوم فراهم کردن بستر حضور پزشکان متخصص در مناطق دور از مرکز

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی لزوم توجه به فراهم کردن بستر و شرایط مناسب برای حضور پزشکان متخصص در بیمارستان‌های مناطق محروم و دور از مرکز را یادآور شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکترحسن هاشمی شامگاه چهارشنبه 9 اردیبهشت در جمع مردم شهر اوز در شهرستان لارستان، نبود پزشک متخصص در بیمارستان این شهر را یک مشکل دانست.

وی اضافه کرد: باید در کنار تجهیز بیمارستان اوز شرایطی برای حضور پزشکان متخصص در منطقه فراهم شود تا مردم برای درمان هزینه گزافی برای رفت و آمد متحمل نشوند.

وزیر بهداشت از در اولویت قرار گرفتن تجهیز بیمارستان و استقرار مرکز بهداشت این منطقه در مصوبات دولت در سفر به فارس خبر داد.

وی ضمن تاسف از وضعیت نامطلوب بیمارستان اوز، افزود: در صورتی که خیران برای بهبود وضعیت بهداشت این بخش گام بردارند، دولت هم در امور بهداشتی خیران را یاری خواهد داد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: بخش اوز دارای جوانان با انگیزه و با سوادی است و می‌توان از این ظرفیت برای پیشبرد اهداف شهر استفاده کرد.

هاشمی یادآور شد: رئیس جمهور با تمام توان خود برای پیشبرد طرح تحول سلامت از وزارت بهداشت و درمان حمایت می‌کند.

ورود صنایع به لامرد با پیوست سلامت همراه است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد که ورود صنایع به شهرستان لامرد با پیوست سلامت همراه خواهد بود.

وزیر بهداشت،همچنین در جمع مردم لامرد گفت: دوست نداریم ورود صنایع به لامرد سلامت مردم این منطقه را به خطر بیندازد و مشکل مردم عسلویه برای مردم لامرد تکرار شود لذا در این راستا می‌خواهیم ورود این صنایع به لامرد با پیوست سلامت همراه باشد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: علی‌رغم فراز و فرودهای زیاد پس از پیروزی انقلاب تاکنون، به واسطه شناخت و عمل به وظایف خود از سوی همه دولت‌ها شاهد رشد و توسعه کشور هستیم.

وی با بیان اینکه نقش مردم در رشد و توسعه کشور بسیار پررنگ است، افزود: انتخابات دو سال پیش آرامش فکری و سیاسی را به مردم بازگرداند و موجب تقویت روابط میان دولت و مجلس شد که این مهم به توسعه کشور و به ویژه مردم محروم بیش از پیش کمک خواهد کرد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: همواره نواقص و اشتباهاتی در کار دولت‌ها وجود داشته و دارد اما آنچه امروز مورد توجه و اهمیت قرار دارد کمک به مناطق محروم است که همدلی و هم زبانی را به دنبال دارد.

وی در خصوص دست آوردهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 95درصد از داروهایی که قبلا وارد کشور می‌شد امروز در داخل تولید می‌شود همچنین کسب رتبه هفدهم در تولید علم در دنیا که عمده آن در بخش پزشکی بوده، از مهمترین و عمده‌ترین دست آوردهای این وزارتخانه است.

وزیر بهداشت در ادامه به رشد و توسعه صنایع در لامرد اشاره و عنوان کرد: لامرد پتانسیل‌های اقتصادی و نیروی انسانی خوبی دارد که باید از آن استفاده کند، همجواری این شهرستان با عسلویه و دریا به ویژگی‌های آن افزوده است.

هاشمی همچنین از اختصاص بودجه 10 میلیارد تومانی برای احداث بیمارستان دوم لامرد که کار احداث آن آغاز شده است، خبر داد.

براساس این گزارش، وزیر نفت نیز ساعتی قبل برای شرکت در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث سه پروژه بزرگ صنعتی وارد این شهرستان شد و از سوی مقامات محلی مورد اسقبال قرار گرفت.

بیژن زنگنه قرار است در سالن معلم لامرد در جمع مردم سخنرانی کرده و سپس در مراسم آغاز عملیات اجرایی کارخانه آلومینیوم جنوب، نیروگاه 1000 واتی و طرح GTL شرکت کند.

 ارزش سه پروژه یاد شده بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان اعلام شده و گفته می‌شود قرار است این طرح‌ها طی دو سال آتی به بهره‌برداری برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پزشک مناطق محروم ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    4 0
    "تا مردم برای درمان هزینه گزافی برای رفت و آمد متحمل نشوند. " پس مشکل هزینه رفت و آمد است نه حضور صرفا فیزیکی پزشک متخصص!! بیائیم این مشکل را با دادن وسایل نقلیه رایگان مثل اتوبوس توسط خیرین ونه دولت حل کنیم و از ارجاع بیخودی متخصص به متخصص از شهرستان به مرکز استان وهزینه اضافی توسط مردم وساخت بیمارستانهای نا کارآمد وهزینه بر که خالی از بیمار در مناطق محروم رها میشوندجلوگیری کنیم.چراکه ساخت چنین بیمارستانهایی به دلیل نبود تجهیزات واتاق عمل تخصصی که فراهم کردن آنها هزینه بسیارکلانی میخواهد،عاقلانه وبه صرفه نیست.پافشاری برتوزیع متخصص کاری بیهوده است چراکه در تمامی شهرستانها پزشکان خانواده ومتخصصین داخلی وزنان که برای این شهرها کفایت میکنند ،حضور دارند.برای موارد اورژانس نیزتامین هلیکوپتربرای اانتقال بیماران ضروری وبه صرفه است. بیائید کشورها را بررسی کنیم ببینیم آیادر شهرهای کوچکشان بیمارستانهای مجهز وپیشرفته تخصصی وفوق تخصصی دارند یا نه؟ما که الگوی پزشکی مصرفیمان همیشه غرب بوده چرا در این گونه موارد که به نفع مردم وپزشکان خادم به مردم است از آنها الگو نمیگیریم وفقط بلدیم با وارد کردن تجهیزات آزمایشگاهی ورادیولوژی و....به اصطلاح پیشرفته وغیر ضروری بیت المال را تلف کنیم که نتیجه آن درخواستهای غیرضروری این آزمایشات وپاراکلینیک توسط پزشکان است که به نابه آمار 75 درصدشان نرمال گزارش میشوندولازم نبده که انجام شوند...