پنجشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸

دو روز پس از انتشار نامه سرگشاده جمعی از تشکل‌های فرهنگی در قزوین که نسبت به رواج اپیلاسیون در این شهر اعتراض داشته و خواستار برخورد با آن بودند.

سلامت نیوز: دو روز پس از انتشار نامه سرگشاده جمعی از تشکل‌های فرهنگی در قزوین که نسبت به رواج اپیلاسیون در این شهر اعتراض داشته و خواستار برخورد با آن بودند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در گفت‌وگویی با میزان گفت: به دلیل احتمال بروز بیماری‌های هپاتیت و ایدز، دادستانی قزوین تبلیغات اپیلاسیون را در این استان ممنوع اعلام کرده است. حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل صادقی‌نیارکی اظهار کرد: «عمل اپیلاسیون علاوه‌بر احتمال بروز بیمارهای هپاتیت و ایدز، مشکلات دیگری هم دارد. به همین دلیل دستور داده شده تا مراکزی که اقدام به انتشار این‌گونه تبلیغات می‌کنند، پلمب شوند و قوه‌قضائیه در استان قزوین به‌طور جدی و قاطع با متخلفان در این زمینه برخورد خواهد کرد».

وی اظهار کرد: «مسئولان شهرداری و مراکز فرهنگی که زمینه و امکان تبلیغ اپیلاسیون را فراهم کرده‌اند، بازخواست و مؤاخذه شدند؛ زیرا نباید از امکانات دولتی برای تبلیغات خلاف استفاده می‌کردند». وی افزود: «به دلیل احتمال بروز هپاتیت و ایدز و خطرآفرینی برای مردم، موضوع دارای اهمیت است؛ زیرا سلامتی و امنیت جامعه برای دستگاه قضا مهم بوده و در صورت نیاز قوه‌قضائیه وارد عمل می‌شود».

علاوه‌بر این طبق گزارش وب‌سایت قزوین‌خبر که متن آن نامه اعتراضی را منتشر کرد به‌نقل از سرهنگ غلامرضا میلانی رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس قزوین در همین رابطه نوشته است: «مدتی است که تصمیم‌گیری‌هایی درخصوص تخلفات برخی سالن‌های آرایشی صورت گرفته و تیمی برای بازدید از اقدامات آنها و مقابله با خدمات ناشایست و غیرقانونی ایجاد شده است. ما فعلا درصدد محدودکردن و لغو خدمات غیرقانونی آرایشگاه‌ها هستیم اما اگر پس از لغو پلمب مجددا اعمال غیرقانونی خود را تکرار کنند برخورد قضائی انجام خواهیم داد».بخشی از نامه‌ای که سرآغاز درگرفتن بحث اپیلاسیون در رسانه‌ها شد به این شرح بود: «متأسفانه مدتی است پازل این‌گونه خدمات که اغلب خلاف شرع محسوب می‌شود، با انجام اپیلاسیون کامل بدن در بسیاری از این مراکز به اوج مأموریت حیازدایی خود رسیده و تکمیل گردیده و زمینه آغاز برخی از ناهنجاری‌های اخلاقی را فراهم ساخته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha