فارغ التحصیلان رشته‌های تخصصی اگر برای دوره طرح به مناطق محروم نروند، در هیچ جایی به آنان مجوز طبابت داده نمی‌شود و اگر بیمارستان‌های خصوصی آنان را به كار گیرند با آنان برخورد می‌شود.

متخصصانی كه به مناطق محروم نروند، مجوز طبابت نمی‌گیرند
حسن امامی رضوی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: از مجموع حدود هزار و 100پزشك متخصصی كه امسال به مناطق محروم اعزام شدند، حدود 115 نفر تاكنون به محل‌های تعیین شده نرفته‌اند، البته تعدادی از آنان تا آخر دی فارغ التحصیل می‌شوند كه امیدواریم بعد از آن بروند.
وی اضافه كرد: برای افراد باقیمانده در بهمن ماه یك جلسه كمیسیون بررسی برگزار می‌كنیم، تا مشكلاتشان را برای نرفتن به مناطق محروم اعلام كنند،‌ در صورتی كه مشكل آنان موجه باشد ممكن است آنان را به شهرستان‌های دیگر بفرستیم و با جا به جایی مشكل را حل كنیم.
امامی رضوی گفت: با این برنامه امیدواریم اكثریت پزشكان متخصصی كه به مناطق محروم نرفته‌اند، به این مناطق بروند و نیازهای اصلی شهرهای محروم كشور به پزشك متخصص بر طرف شود. البته با وجود همه این مشكلات استقبال این پزشكان از اعزام به مناطق محروم نسبت به سال‌های گذشته بسیار بهتر و بلكه بی‌نظیر است.
وی ادامه داد: تعداد معدودی از فارغ التحصیلان دوره‌های تخصصی پزشكی ممكن است، بعد از این اقدامات به محل‌های تعیین شده نروند و شروع به كار نكنند، در این صورت در هیچ جایی به آنان مجوز فعالیت پزشكی نمی‌دهیم.به بیمارستان‌های خصوصی هم اعلام كرده‌ایم كه این پزشكان حق ندارند با نام افراد دیگر در این مراكز مشغول به كار شوند.
امامی رضوی گفت: ما وظیفه داریم حافظ حقوق مردم باشیم به همین علت باید به نحوی عمل شود كه حتماً در تمام شهرستان‌های محروم حداقل یك پزشك متخصص حضور داشته باشند، این افراد تعهد دارند كه در مدت تعیین شده در مناطق محروم خدمت كنند و باید به تعهد خود عمل كنند.
وی در پاسخ به این پرسش فارس كه ممكن است این پزشكان در مطب پزشكان دیگر مشغول به كار شوند، گفت: هنوز به سراغ مطب‌ها نرفته ایم اما نوبت آنها هم می‌رسد.
وی گفت: برای توزیع مناسب پزشكان متخصص در كشور باید همكاری نزدیكتری بین سازمان نظام پزشكی و وزارت بهداشت برقرار شود، زیرا اكنون كه صدور پروانه مطب پزشكان به این سازمان واگذار شده شاهد ایجاد مطب پزشكان متخصص در برخی شهرستان‌ها هستیم در حالی كه بیمارستان آن شهر از وجود آن تخصص خالی است.
وی افزود: باید تدبیری اتخاذ شود كه پزشكان متخصص در این شهرها فقط در مطب مستقر نباشند و وقتی را هم برای خدمت در بیمارستان اختصاص دهند كه این كار باید با تعامل قانونی بین سازمان نظام پزشكی و وزارت بهداشت حل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha