معاون درمان وزارت بهداشت تاکیدکرد: تعرفه ها متناسب با نرخ های واقعی است و جامعه پزشکی هم در اجرای طرح تحول نظام سلامت همکاری خوبی داشته و دارند.

واکنش به افزایش هزینه های درمانی مردم/تعرفه ها واقعی است

سلامت نیوز:معاون درمان وزارت بهداشت تاکیدکرد: تعرفه ها متناسب با نرخ های واقعی است و جامعه پزشکی هم در اجرای طرح تحول نظام سلامت همکاری خوبی داشته و دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر محمد آقاجانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما تاکیدکرد: هم تعرفه ها متناسب با توازن منابع بیمه ها و هم رویکرد محافظت مالی از بیماران در سال جاری اصلاح شده است که در برخی رشته ها به ۱۴ و ۱۷ درصد وحتی بیشتر هم می رسد.

وی افزود: دولت تلاش می کند همزمان با تقویت منابع مالی خدمات پزشکی و درمانی مردم هم از کیفیت خدمات و هم هزینه های مالی رضایت بیشتری داشته باشند .

اقاجانی گفت: تعرفه ها متناسب با نرخ های واقعی است و خوشبختانه جامعه پزشکان هم در اجرای طرح توسعه سلامت  همکاری خوبی داشته و دارند.

وی افزود: در کتاب ارزش های نسبی سلامت ۲۸ جامعه و تشکل تخصصی پزشکی همکاری داشتند و این همکاری ها همچنان ادامه دارد و برخی رشته های درمانی و  پزشکی که مغفول مانده بود دوباره ارزیابی شد و البته  برای جبران  همه عقب ماندگی ها تا واقعی شدن قیمت ها در همه تعرفه های خدمات بهداشتی و درمانی باید چند سال تلاش کنیم چون در یک سال نمی توان همه این موارد را جبران کرد و باید منابع مالی هم به خوبی ساماندهی شود.

آقاجانی تاکیدکرد: افزایش تعرفه ای که در سال جاری داریم به هیچ وجه هزینه مالی برای مردم بویژه در بیمارستان های دولتی نخواهد داشت و سهم بیماران همان ۷ درصد در مناطق شهری و ۳ درصد برای روستاییان است و خوشبختانه در مسیر خوبی قرار داریم.

وی گفت: مرجع تصویب تعرفه های درمانی هیئت وزیران است که پیشنهادهای شورای عالی بیمه را بررسی می کند.

آقاجانی افزود: هزینه خدمات سرپایی و همچنین ویزیت های بالینی و معاینه های رشته های داخلی در مواردی تا ۱۵ درصد افزایش یافته اما حق العمل ثابت مانده است.

معاون وزیر بهداشت گفت : امسال از نظر ما تعادل نسبی در تعرفه ها برقرار است.

وی درباره بیمه های تکمیلی نیز اظهارداشت: این نوع بیمه ها تجاری است و امیدواریم با همکاری بیمه های بازرگانی در سال جاری بیمه های تکمیلی به خوبی ساماندهی شود.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    واقعا که خجالت نمیکشن .... خداییش دم مهران مدیری گم که میدونست داره چی میسازه .. دیروز برا خانمم رفت سونوگرافی معمولی ... هفته قبلش 20 تومان گرفته بود این هفته 60تومان ...وقتی گفتم چرا اینقدر گرون شده گفت تعرفه ها رفته بالا !!!!!! تشخیصم نتونست بده گفته فردا هم بیایین کمتر حساب میکنیم ...... تو دلم گفتم لعنت به شما که اصلا خدا رو در نظر نمیگیرین