بررسی‌ها حاکی از آن است در صورتی که برای مقابله با تغییرات جوی اقدامی انجام نشود از هر شش گونه روی زمین، یک مورد در معرض خطر انقراض قرار دارد.

سلامت نیوز:بررسی‌ها حاکی از آن است در صورتی که برای مقابله با تغییرات جوی اقدامی انجام نشود از هر شش گونه روی زمین، یک مورد در معرض خطر انقراض قرار دارد.

به گزارش سلامت یوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، بررسی مجدد شواهد نشان می‌دهد در صورتی که روند انتشار گاز کربن به میزان فعلی باشد و دمای هوا چهار درجه سانتی‌گراد افزایش یابد، 16 درصد از گونه‌های حیوانی و گیاهی از بین می‌روند. همچنین در بررسی‌های انجام شده آمده است بیشترین خطر در آمریکای جنوبی، استرالیا و نیوزیلند وجود دارد.

دکتر «مارک اوربان» از دانشگاه کنتیکت آمریکا به بررسی اطلاعات موجود در 131 مطالعه علمی در ارتباط با خطر انقراض ناشی از تغییرات جوی پرداخت و متوجه شد میزان کاهش تنوع زیستی با افزایش هر یک درجه سانتی‌گراد بیشتر می‌شود.

همچنین در صورتی که دمای هوا در مقایسه با دوران قبل از صنعتی شدن دو درجه بالا رود، خطر انقراض جهانی از 2.8 درصد در حال حاضر به 5.2 درصد افزایش پیدا می‌کند.

 «اوربان» همچنین افزود: در صورتی که مردم جهان با یکدیگر همکاری نکنند و میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را کنترل نکنند و اجازه دهیم جهان به طور قابل توجهی گرم‌تر شود با خطر انقراض یک مورد از شش گونه جانوری روبه‌رو خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha