تا پایان سال جاری صدور کارت هوشمند سلامت آغاز می شود که به واسطه آن ، نیازی نیست تا بیمه شدگان برای تمدید دفترچه های خود به شعبه ها مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز ، مهندس حسین علی ضیائی مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری که در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد اظهار داشت : بیش از یک سوم جمعیت کشور یعنی 28میلیون نفر  به نوعی تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی قرار دارند و یکی از شاخص های توسعه یافتگی پوشش گسترده خدمات تامین اجتماعی است.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ انجام شده ، قرار است تا پایان برنامه چهارم توسعه تعداد بیمه‌پردازان تامین اجتماعی به 10 میلیون نفر افزایش یابد همچنین  بر اساس برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته در هر ماه باید دو درصد به تعداد بیمه‌پردازان اضافه شود تا به اهداف برنامه دست یابیم. 

ضیائی گفت :  تعداد بیمه‌پردازان در اوایل سال گذشته پنج میلیون و 700 هزار بیمه‌پرداز بوده كه این رقم در پایان سال 86 به شش میلیون و 700 هزار نفر رسید.  به گفته وی دولت سه درصد حق بیمه هر بیمه شده را می‌پردازد. همچنین برای حفظ و كمك به اشتغال در 37 شغل در كارگاه‌های كمتر از پنج نفر نیز سهم كارفرمایی را به سازمان پرداخت می‌كند كه این موارد هر ساله حدود 600 میلیارد تومان برای دولت بار مالی در بر دارد.

وی اضافه کرد :  دولت برای پوشش بیمه ای رانندگان ،  بودجه ای را تصویب کرد که بر اساس آن 50 درصد سهم کارفرمایی را خود می پردازد . همچنین اگر  مدت بیماری کارگری بیش از 3 روز طول بکشد تامین اجتماعی موظف است حق بیمه و حقوق وی را پرداخت کند.

ضیایی خاطر نشان کرد :  اگر دولت بدهی‌های خود به سازمان را پرداخت نكند، هر ماه معادل اوراق مشاركت سود این مبالغ را باید پرداخت كند، به طوری كه در حال حاضر حدود 10 هزار میلیارد تومان از دولت طلب داریم، البته  دولت امسال یك هزار و 280 میلیارد تومان از بدهی‌های خود به سازمان را پرداخت كرده است.

وی گفت : در حال حاضر مشغول تنظیم گروه‌بندی مشاغل هستیم تا بر اساس آن، عدالت در پرداخت حقوق بازنشستگان رعایت شود. به گفته وی 2تا از بیمارستان های سازمان تامین اجتماعی در سطح استاندارد جهانی شناخته شده است . همچنین 8 بیمارستان سازمان نیز طبق ارزیابی وزارت بهداشت به عنوان بیمارستان های نمونه معرفی شده است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی افزود : هدف از انتشار روزنامه‌ خورشید  اطلاع‌رسانی و كسب درآمد است . سازمان  تامین اجتماعی با 28 میلیون نفر بیمه شده باید بتواند با این بیمه‌شده‌ها ارتباط برقرار كند  و اطلاع رسانی لازم را انجام دهد  كه برای انجام این كار، بهترین ابزار روزنامه ها هستند.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha