وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از برنامه ایجاد شهرهای سلامت در مناطق آزاد و وِیژه اقتصادی کشور خبر داد.

محمودصلاحی مشاور رئیس جمهور در امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی عصر امروز در دیدار با وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و روسای دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور در تهران گفت: مناطق آزاد می تواند یکی از راهکارهای کشور برای جلوگیری از خروج دانشجو باشد چرا که یکی از کارکردهای اصلی مناطق آزاد پرداختن به مسائل علمی و رئیس جمهور نیز در حکم این جانب پرداختن به مسائل علمی  در مناطق آزاد را موردتاکید قراردادند.

وی افزود: هم اکنون 6 منطقه آزاد در کشور مشغول به فعالیت هستند که در آینده نزدیک یک منطقه آزاد دیگر به این لیست اضافه می شود. ضمن اینکه 16 منطقه ویژه اقتصادی نیز مشغول به کار هستند و اسامی 24 منطقه ویژه دیگر نیز جهت تصویب به مجلس ارسال شده است و ازسوی مجلس اعلام وصول شده است که یکی ازکارکردهای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جدید باید توسعه مراکز آموزش عالی باشد.

وی با اشاره به اهداف سند چشم انداز 20 ساله کشور و تبدیل شدن ایران به قدرت اول منطقه تصریح کرد: خوشبختانه در مباحث علمی و پزشکی هم اکنون رتبه اول منطقه را داریم و برای جلوگیری از خروج ارز و وارد آمدن آسیب های فرهنگی به دانشجویان جوان باید دانشگاههای خود را به ویژه در مناطق آزاد با شرایط مطلوب گسترش دهیم .

به گفته صلاحی در برخی از مناطق آزاد کشور بهترین امکانات قرار گرفته است که بر این اساس وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی می تواند از این پتانسیل به نحو مطلوب بهره بگیرد.

شهرهای سلامت در مناطق آزاد ایجاد می شود

به گزارش مهر، همچنین در ادامه کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به دیدگاه مثبت مناطق آزاد کشور در همکاری با دانشگاههای علوم پزشکی گفت: این وزارتخانه در بحث بیکاری پایین ترین نرخ بیکاری را دارد که این رقم به 8 درصد می رسد. ضمن اینکه در مباحث ایجاد ارزش افزوده نیز با کمترین سرمایه گذاری بخصوص در تولید داروهای با ارزش افزوده بالا می توان ارزی آوری مطلوبی را برای کشور رقم زد.

وی اظهار داشت: وزارت بهداشت در نظر دارد شهرهای سلامت را در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور ایجاد کند و بدین ترتیب خدمات شایسته ای را به هموطنان ساکن در این منطقه ارائه دهد. ضمن اینکه بحث تولید واکسن در کشور یکی از اولویت های اصلی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی که به نظر می رسد مناطق آزاد پتانسیل خوبی برای این کارکرد باشد.

به گفته وزیربهداشت به نظرمی رسد وزارت بهداشت بتواند حداقل در 5 نقطه از مناطق آزاد با توجه به جهت حرکت بیماران به خارج از کشور شهرهای سلامت را راه اندازی کند و این کار کاملا توجیه اقتصادی دارد و می تواند سرمایه گذاری را جذب کرده و ارز آوری مطلوبی برای کشور داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha