یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
کد خبر: 146370

نتایج یک پژوهش انجام شده در کشورنشان می‌دهد که بیش از 20 درصد مراجعان برای اعمال جراحی زیبایی بینی، دچار اختلال «بدریخت‌انگاری» (داشتن تصور ذهنی منفی از خود) هستند.

سلامت نیوز:نتایج یک پژوهش انجام شده در کشورنشان می‌دهد که بیش از 20 درصد مراجعان برای اعمال جراحی زیبایی بینی، دچار اختلال «بدریخت‌انگاری» (داشتن تصور ذهنی منفی از خود) هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ،محسن نراقی، ‌رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران در پنجمین کنگره خاورمیانه‌ای راینولوژی و جراحی پلاستیک صورت با اشاره به این مطلب تأکید کرد: از خصوصیات «بد ریخت انگاری» این است که افراد بیش از حد نگران ظاهر خود هستند، به طوری که ساعت‌های زیادی ذهنشان درگیر ظاهرشان می‌شود. 

وی افزود: افراد دچار این اختلال بیشترین نمود اختلال را در صورت خود و در بین اعضای صورت می‌دانند. علاوه بر آن این افراد بیشترین عامل نازیبایی خود را مربوط به بینی‌شان می‌دانند.  ‌رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران، گفت: در بررسی‌های روان شناختی از گروهی بیمار مشخص شد که بینی این افراد نیازی به عمل جراحی ندارد، تنها تصور منفی که این عده از چهره خود داشته‌اند، آنان را به سمت کلینیک‌های زیبایی سوق داده است.  نراقی یادآور شد: تجربه نشان داده است به دلیل آنکه منشأ بدریخت انگاری زمینه روانی دارد، حتی در صورت انجام اعمال جراحی زیبایی موفقیت‌آمیز هم این گروه از افراد از نتیجه عمل راضی نخواهند بود و تصویر نازیبایی از چهره خود تصور می‌کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha