یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
کد خبر: 146384

سخنگوی اتحادیه بارفروشان با رد شایعات مربوط به آلوده بودن هندوانه ایرانی گفت: خریداران عربی با وجود به راه انداختن چنین شایعاتی، تاکنون حتی یک کیلو از هندوانه‌های ایرانی را به واسطه آلودگی مورد ادعا برنگردانده‌اند.

سلامت نیوز: سخنگوی اتحادیه بارفروشان با رد شایعات مربوط به آلوده بودن هندوانه ایرانی گفت: خریداران عربی با وجود به راه انداختن چنین شایعاتی، تاکنون حتی یک کیلو از هندوانه‌های ایرانی را به واسطه آلودگی مورد ادعا برنگردانده‌اند.

علی امامی در گفت‌وگو با آنا با اشاره به جو روانی به راه انداخته‌شده در سه کشور امارات، قطر و کویت مبنی بر وجود آلودگی در هندوانه‌های ایرانی گفت: از زمانی که آنها این شایعات را به راه انداختند، طرف ایرانی اعلام کرد که در صورت وجود آلودگی تمامی بار فروخته‌شده خود را پس می‌گیرد.

وی افزود: هنوز طرف عربی حتی یک کیلو از هندوانه‌های خریداری‌شده خود را نه تنها پس نفرستاده است، بلکه همچنان هندوانه ایرانی در بازار این سه کشور از سوی مردم خریداری می‌شود.

امامی با تاکید بر اینکه هندوانه‌های ایرانی هیچ آلودگی ندارند، اظهار کرد: روزانه سه کشور امارات، قطر و کویت 500 تن هندوانه از ایران خریداری می‌کنند که 60 درصد کل نیاز باز داخلی آنها را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین ایران مقادیر بالایی هندوانه نیز به صورت روزانه به کشورهای عراق و آذربایجان صادر می‌کند و در صورتی که طرف ایرانی تصمیم به قطع صادرات هندوانه به کشورهای امارات، کویت و قطر بگیرد، بازرگانان عراقی و آذربایجانی آماده واردات بیشتر این محصول از ایران هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha