رئیس دفتر مشاوره و روان‌شناسی سازمان بهزیستی کشور از پرداخت «یاری‌برگ مشاوره» به افراد نیازمند خبرداد و گفت: افرادی که نیازمندِ دریافت مشاوره بوده اما قادر به پرداخت هزینه‌های آن نیستند، می‌توانند با مراجعه به مراکز بهزیستی و پس از تایید مددکار «یاری‌برگ» مشاوره دریافت کنند.

سلامت نیوز: رئیس دفتر مشاوره و روان‌شناسی سازمان بهزیستی کشور از پرداخت «یاری‌برگ مشاوره» به افراد نیازمند خبرداد و گفت: افرادی که نیازمندِ دریافت مشاوره بوده اما قادر به پرداخت هزینه‌های آن نیستند، می‌توانند با مراجعه به مراکز بهزیستی و پس از تایید مددکار «یاری‌برگ» مشاوره دریافت کنند.

مهدی میرمحمدصادقی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: درحال حاضر یکی از مهمترین موضوعات در خصوص مداخلات روان شناختی و مشاوره‌ها، هزینه‌های آن‌هاست و مهمترین راهکار برای حل این مشکل نیز بیمه شدن خدمات مشاوره‌ای است.

وی ادامه داد: پیش از آنکه سازمان‌های بیمه‌گر بخواهند خدمات مشاوره‌ای را تحتِ پوشش‌های بیمه‌ای قرار دهند، سازمان بهزیستی کشور اقدام به پرداخت "یاری برگ مشاوره" به افراد نیازمند کرده است.

رئیس دفتر مشاوره و روان‌شناسی سازمان بهزیستی کشور در ادامه ضمن بیان اینکه این یاری برگ‌ها تعدادی از جلسات مشاوره را تحت پوشش قرار داده و هزینه‌های آن را کم تر و یا به طور کلی رایگان می‌کنند گفت: این یاری برگ‌ها مختص مراکز مشاوره بخش خصوصی که تحت نظارت سازمان بهزیستی کشورقرار دارند، هستند.

میرمحمد صادقی با تاکید بر اینکه سازمان بهزیستی با این طرح شبکه‌ای برای خدمت رسانی به قشر آسیب پذیر ایجاد کرده است افزود: این طرح چندین سال است که در بهزیستی در حال انجام و همواره تلاش شده است بر مبلغ بودجه آن افزوده شود هرچند که سیاست اصلی سازمان بهزیستی بیمه شدن خدمات مشاوره‌ای است.

وی بودجه این طرح را در سال 93، یک میلیارد و 600 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: امیدواریم این رقم در سال 94 افزایش یابد.

رئیس دفتر مشاوره و روان‌شناسی سازمان بهزیستی کشور همچنین از ارائه «یاری برگ ویژه طلاق» خبر داد و افزود: افرادی که متقاضی طلاق هستند و نیاز به دریافت خدمات مشاوره‌ای دارند اما قادر به پرداخت هزینه‌های آن نیستند، می‌توانند با مراجعه به مراکز بهزیستی و پس از تایید مددکار، این یاری برگ‌ها را دریافت کنند.

میرمحمد صادقی ادامه داد: در سال گذشته بالغ بر یک میلیارد و 100 میلیون تومان بودجه اختصاصی سازمان بهزیستی کشور به یاری برگ‌های طلاق بوده است.

رئیس دفتر مشاوره و روان‌شناسی سازمان بهزیستی کشور همچنین علاوه بر مراکز مشاوره خصوصی تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور، از وجود مراکز مشاوره حضوری دولتی با تعرفه‌های بسیار پایین خبر داد و گفت: در سال گذشته حدود 50 هزار نفر از خدمات مراکز مشاوره دولتی استفاده کرده‌اند و این درحالیست که تعرفه این مراکز کمتر از 10 هزار تومان است و بعضی اوقات حتی از افراد کم برخوردار هیچ پولی دریافت نمی‌شود.

میرمحمد صادقی از وجود 30 مرکز مشاوره حضوری دولتی در سراسر کشور خبر داد و گفت: در تهران نیز سه مرکز مشاوره حضوری دولتی در محدوده‌های ونک، شهر ری و شرق تهران وجود دارند.

وی هدف ایجاد این مراکز را ارائه خدمات مشاوره‌ای ارزان قیمت و حتی رایگان به اقشار آسیب پذیر و کم برخوردار دانست و گفت: مراکز مشاوره حضوری دولتی عمدتا به جامعه هدف سازمان بهزیستی کشور خدمات خود را ارائه می‌دهند و دربخش خصوصی نیز به کسانی که ممکن است حتی تحت پوشش بهزیستی نباشند؛ یاری برگ داده می‌شود.

رئیس دفتر مشاوره و روان‌شناسی سازمان بهزیستی کشور در ادامه تاکید کرد: تمامی شناسایی‌ها برای پرداخت یاری برگ و یا ارجاع به مراکز مشاوره‌ای دولتی توسط مددکاران تشخیص و تایید می‌شود.

میرمحمد صادقی در پایان عنوان کرد: پرداخت یاری برگ و غیره برای خدمات مشاوره‌ای تنها به صورت یک مسکن است در حالی که راه حل اصلی رفع مشکلات خدمات مشاوره‌ای و بیمه شدن آنها است و امیدواریم هرچه زودتر شاهد قرارگرفتن این خدمات تحت پوشش‌ بیمه‌ها باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha