وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به مناسبت روز جهانی ماما پیامی صادر کرد.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به مناسبت روز جهانی ماما پیامی صادر کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دکتر هاشمی در این پیام ضمن قدردانی از تلاش ماماها و همسویی آنها با اهداف طرح تحول سلامت خاطرنشان کرده است: شروع به‌کار ماماهای هیئت علمی بالینی مقیم در بیمارستان‌های آموزشی کشور می‌تواند گام بزرگ و موثری در افزایش کیفیت آموزش و خدمات بهداشت باروری و ترویج زایمان طبیعی در کشور باشد.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:
بسم ا... الرحمن الرحیم
حیات انسان والاترین و با ارزش ترین نعمات خداوند متعال است
و ماما اولین فردی است که این هدیه الهی را درك می‌کند.
پیش از هر سخنی سال روز تولد با سعادت "مولای متقیان حضرت علی (ع)، مظهر عدالت ، سخاوت، شجاعت، خدمت به محرومان و..." و تقارن این روز فرخنده با روز جهانی مامایی را تبریک عرض می‌کنم و با بهره‌گیری از سخن با ارزش مولی‌الموحدین که می‌فرمایند: "بهترین همت‌ها، بلندترین آن‌ها است." همت والای تمامی خادمین نظام سلامت، به‌ویژه ماماهای گران‌قدر را ارج می‌نهم و بر خود لازم می‌دانم از تلاش‌های ارزشمند ایشان كه هم سو با اهداف طرح تحول نظام سلامت بوده و ان‌شاءا... خواهد بود، تقدیر نمایم.

شروع به‌کار ماماهای هیئت علمی بالینی مقیم در بیمارستان‌های آموزشی کشور می‌تواند گام بزرگ و موثری در افزایش کیفیت آموزش و خدمات بهداشت باروری و ترویج زایمان طبیعی در کشور باشد. بدون شک استفاده از علم و تجربه دانش آموختگان این رشته، نقش موثری در کاهش مخاطرات و ارتقاء سطح سلامت مادران، کودکان و خانواده‌ها خواهد داشت.

در سال جدید بر آن هستیم تا با توکل به خداوند منان، خدمات موثر شما عزیزان ماما در زمینه بهداشت باروری، کاهش سزارین و افزایش زایمان ایمن و طبیعی در سطح کشور را ارتقاء و توسعه دهیم.

اینجانب به خوبی از میزان تلاش این همکاران در اقصی نقاط کشور مطلع هستم و اطمینان دارم تلاش این عزیزان در بالا بردن سطح سلامت اقشار آسیب پذیر جامعه بسیار موثر می باشد. بنابراین تقدیر از ماماهای نمونه کشور وظیفه‌ای انسانی و ملی است.
با توجه به شعار جهانی " ماماها برای فردایی بهتر" امیدوارم با حضور فعال‌تر ماماها در عرصه سلامت، فردای سالم‌تری را برای مردم عزیزمان فراهم آوریم.

دکتر سید حسن هاشمی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha