مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت درباره تسهیلات و حمایت ویژه از تولیدکنندگان داخلی در سال جاری عنوان کرد: ضمن آنکه استانداردهایی را برای ارتقای کیفیت تولیدات داخلی ابلاغ و اعلام خواهیم کرد، عنوان «ساخت ایران» را به کالاهایی که درصد بالایی از آنها در کشور تولید می‌شوند، تعلق خواهد گرفت و حمایت دوچندانی از آنها به عمل خواهد آمد.

سلامت نیوز: مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت درباره تسهیلات و حمایت ویژه از تولیدکنندگان داخلی در سال جاری عنوان کرد: ضمن آنکه استانداردهایی را برای ارتقای کیفیت تولیدات داخلی ابلاغ و اعلام خواهیم کرد، عنوان «ساخت ایران» را به کالاهایی که درصد بالایی از آنها در کشور تولید می‌شوند، تعلق خواهد گرفت و حمایت دوچندانی از آنها به عمل خواهد آمد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، سید حسین صفوی با توجه به تاثیر برگزاری نمایشگاه‌هایی چون ایران هلث در معرفی و رونق تولید تجهیزات پزشکی داخلی، اظهار کرد: هرساله نمایشگاه ایران هلث به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای تجهیزات پزشکی درکشور برپا می‌شود و وسیع‌ترین نمایشگاه در این حوزه در سطح کشور است.
وی افزود: معمولا نمایشگاه‌های جانبی در کنگره‌های مختلف برگزار می‌شود اما نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی ایران هلث بیشترین مخاطبان را در جامعه پزشکی، مراکز تحقیقاتی و درمانی دارد و آخرین تکنولوژی‌های روز ایران و جهان را به نمایش می‌گذارد و فرصت مناسبی را فراهم کرده تا فعالان این حوزه بتوانند دستاوردهای خود را معرفی کنند.
مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت درباره وضعیت تولید تجهیزات پزشکی در مقایسه با چند سال گذشته گفت: طی چند سال گذشته به علت تحمیل تحریم‌های ظالمانه به کشور تکیه ما بر تولیدات داخل توسعه پیدا کرد و این مساله کاملا مشهود بوده است و خود را در نمایشگاه ایران هلث نیز نشان می‌دهد.
صفوی در ادامه افزود: تکیه اصلی طرح تحول نظام سلامت که از سال گذشته به اجرا در آمده است نیز بر توانمندی‌های داخلی بود زیرا می‌توان به عنوان منبعی که تداوم بیشتری دارد روی آن حساب کرد. به همین خاطر رونق اقتصادی در بخش تولید بیشتر از سال‌های گذشته اتفاق افتاده است.
وی با توجه به تغییرات نسبت واردات به صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی، گفت: در مقایسه یک سال اخیر با مدت مشابه سال گذشته می‌توان گفت علی رغم اینکه اندکی افزایش تعداد واردات از حیث مصرف داشتیم از نظر میزان ارزبری، افزایشی نداشته‌ایم و این رقم ثابت مانده است.
مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت درباره تسهیلات و حمایت ویژه از تولیدکنندگان داخلی در سال جاری عنوان کرد: بزرگترین حمایتی که وزارت بهداشت می‌تواند داشته باشد تایید استفاده از محصولات داخلی است.
بر اساس گزارش خبرگزاری آنا، هجدهمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث از 26 لغایت 29 اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha