یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
کد خبر: 146421

یکی از نوشیدنی‌های بسیار محبوب در دنیا می‌تواند اثری بسیار جدی بر قدرت تمرکز افراد و کاهش نمره‌های درسی افراد داشته باشد.

سلامت نیوز: یکی از نوشیدنی‌های بسیار محبوب در دنیا می‌تواند اثری بسیار جدی بر قدرت تمرکز افراد و کاهش نمره‌های درسی افراد داشته باشد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران به افرادی که باید برای امتحانات درسی خودشان را آماده کنند هشدار می‌دهند به هیچ وجه از کافه برای رفع خستگی و خواب آلودگی در شب‌های قبل از امتحان استفاده نکنند.
گفتنی است، بر اساس تحقیقات دانشمندان دانشگاه براندیس خواب می‌تواند یک عامل بسیار مهم برای تقویت حافظه و به خاطر سپاری آموخته باشد و مغز به خواب برای جای‌دهی دقیق مطالب جدید در بخش‌های مختلف حافظه نیاز دارد.
بررسی‌ها نشان می‌دهند، مصرف قهوه می‌تواند سبب اثر گذاری بر غده هیپوکامپ مغز و تخریب فرآیند ذخیره سازی حافظه در آن شود.
پژوهشگران در عوض به افراد توصیه می‌کنند، در شب‌های امتحان تنها یک مرور اجمالی بر روی مطالب درسی انجام دهند و از نوشیدنی‌های گرم، میوه و سبزیجات تازه، پروتئین و دانه‌های آجیل استفاده می‌کنند.
مصرف قهوه و یا چای به میزان زیاد در این شرایط سبب بروز استرس، خستگی، افسردگی، کاهش تمرکز، سرگیجه و در نهایت کسب نمره ضعیف درسی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha