یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 146425

پزشکان در مطالعات خود به نتایجی دست یافتند که نشان‌دهنده روشی برای تغییر گروه‌های خونی A و B به گروه خونی کمیاب O است.

سلامت نیوزپزشکان در مطالعات خود به نتایجی دست یافتند که نشان‌دهنده روشی برای تغییر گروه‌های خونی A و B به گروه خونی کمیاب O است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، پزشکان بر اساس بررسی جدید خود امیدوارند که این یافته‌ها بتواند در حذف مشکل کمبود گروه خونی O در بانک‌های خون موثر باشد.

در این مطالعه پزشکان توانستند آنزیمی تولید کنند که قادر است قندها (آنتی ژن‌ها)ی گروه خونی A و B را حذف کند تا به این ترتیب دسترسی به گروه خونی O برای هر بیماری امکانپذیر باشد.

«دیوید کوآن» نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه بریتیش کلمبیا گفت: در این آزمایش‌ها آنزیم جهش‌یافته‌ای تولید کردیم که در حذف قندهای موجود در گروه خونی A و B بسیار کارآمد است و در حذف زیرگروه‌های آنتی‌ژن A که آنزیم اصلی با آن مقابله می‌کند، کارآیی بیشتری دارد.

متخصصان، این آنزیم را با کمک فناوری جدیدی تولید کردند که جهش‌هایی را در کدهای ژنی آنزیم اعمال می‌کند. این کار از طریق تزریق ژن‌های جهش‌یافته منتخب انجام می‌شود که توانایی حذف آنتی‌ژن‌ها را دارند.

به گزارش ساینس ورلد ریپورت، به گفته متخصصان هرچند در قابل اجرا بودن توانایی آنزیم برای حذف حداکثر آنتی‌ژن‌های گروه خونی A و B مراحل متعددی وجود دارد. اگرچه استفاده از این شیوه موضوع جدیدی نیست اما تاکنون برای اجرای آن به حجم زیادی از این آنزیم احتیاج داشتیم که غیرعملی بوده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha