رئیس مشترک انجمن منطقه ای رادیولوژی اوراسیا گفت: تشکیل این انجمن بستر مناسبی برای مبادله تجربه‌های منطقه‌ای در زمینه علوم مربوط به رادیولوژی بوده از سوی دیگر اداره بازار محصولات رادیولوژی در منطقه نیز یکی از دستاوردهای چنین تشکلی خواهد بود.

سلامت نیوز: رئیس مشترک انجمن منطقه ای رادیولوژی اوراسیا گفت:  تشکیل این انجمن بستر مناسبی برای مبادله تجربه‌های منطقه‌ای در زمینه علوم مربوط به رادیولوژی بوده از سوی دیگر اداره بازار محصولات رادیولوژی در منطقه نیز یکی از دستاوردهای چنین تشکلی خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر منصور فاتحی با اعلام این خبر افزود: در مناطق مختلف جهان انجمن های فراملی و منطقه ای برای رادیولوژی و سایر رشته های پزشکی تشکیل شده است که از سال ها پیش در این زمینه فعالیت دارند؛ اما منطقه خاورمیانه و غرب آسیا  تاکنون در این زمینه فعالیتی نداشته است.   

  وی ادامه داد: ایده تشکیل انجمن اوراسیا به عنوان بخشی از تفاهم‌نامه همكاری بین انجمن رادیولوژی ایران و انجمن رادیولوژی ترکیه تعریف شدكه بر اساس آن  پیش‌بینی شده بود که یک تشکل فراملی رادیولوژی در منطقه شکل گیرد و انجمن های رادیولوژی ایران و ترکیه به عنوان قوی ترین سازمان های رادیولوژی منطقه هدایت این پروژه را به عهده بگیرند که در عمل هم چنین شد.


      دبیر انجمن رادیولوژی ایران ادامه داد: در حال حاضر 29 کشور شامل ایران، ترکیه، پاکستان، روسیه، اوکراین، مصر، افغانستان، عراق، آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، قرقیزستان، گرجستان، ارمنستان، کویت، امارات متحده عربی، قطر، اردن، سوریه، فلسطین، عربستان سعودی، عمان، یمن، قبرس، لبنان، آلبانی، مولداوی، مغولستان، بحرین و کوزوو عضو این انجمن هستند.


      وی گفت: اولین نشست غیر اروپایی این انجمن منطقه‌ای، همزمان با کنگره سی و یکم رادیولوژی روز 18 اردیبهشت ماه امسال با حضور اعضای هیات مدیره انجمن‌های رادیولوژی کشورهای اطراف از جمله ترکیه، روسیه، پاکستان، اففعانستان، عراق و اردن برگزار می شود.
      دکتر فاتحی افزود: این اقدام مهم‌ترین فعالیت برون مرزی‌ انجمن رادیولوژی ایران محسوب شده، امید می رود، بتواند، منشا تعاملات زیادی از جمله آموزش رادیولوژی در منطقه شود.


      وی تصریح کرد: علاوه بر این از این طریق می توان به کمک شرکت‌هایی که دستگاه‌ها را به طور انحصاری در کشور خودشان توزیع می‌کنند، بازار منطقه‌ای را به صورت مشترک مدیریت کرد؛ بنابر این در صورتی که بتوانیم، این تشکل فراملی را تقویت کرده و پایگاه‌های آن را عمق دهیم، می‌توان از این بازار منطقه‌ای، برای کسب فرصت‌های بیشتر علمی و پژوهشی استفاده کنیم. اطلاعات بیشتر درباره انجمن اوراسیا را می توان از سایت www.earad.org   دریافت کرد.


       یادآور می شود، "سی و یکمین کنگره رادیولوژی ایران" با حضور میهمانانی از امریکا، اروپا و آسیا با هدف ارایه جدیدترین دستاوردهای تشخیصی، تصویربرداری قلبی-عروقی، تصویربرداری قفسه سینه و ریه، تصویر برداری در موارد اورژانس و همچنین سونوگرافی های عمومی و اختصاصی از تاریخ 18تا 15اردیبهشت ماه امسال در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار و همزمان با آن شرکت های تجهیزات پزشکی در نمایشگاه تجهیزات تصویربرداری، آخرین تجهیزات روز دنیا را به پزشکان ارایه می دهند. 

    علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی www.icr2015.ir  مراجعه کرده یا با تلفن  44462076 تماس بگیرند.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha