روابط عمومی مرکز جمع آوری پلاسما بیودارو اعلام کرد: اهدای پلاسما در داخل کشور دسترسی بیماران به داروهای مشتق از پلاسمای کاملا سالم را آسان تر می کند.

به گزارش روز سه شنبه این روابط عمومی، سازمان بهداشت جهانی برای جلوگیری از انتقال بیماریهای بومی، تامین فرآورده های پلاسمایی(دارویی) مورد نیاز بیماران هر کشور را از پلاسمای خون مردم همان کشور را توصیه می کند.
بر اساس این گزارش، از پلاسما داروهایی تهیه می شود که برخی از بیماران خاص از جمله هموفیلی ها برای استمرار زندگی به آن ها نیاز دارند.

با توجه به اینکه بعضی از این بیماران مجبور به تزریق روزانه و یا هفتگی این داروها بوده و از سویی این داروها به مقدار محدود در دنیا تهیه می شود که خرید آن ها نیز به سادگی امکان پذیر نیست لذا برای تامین داروی مورد نیاز بیماران ایرانی از سالم ترین پلاسمای خون، نیاز به ایثارهموطنان سالم در اهدای فقط قسمتی از پلاسمای خونشان و مرکزی مطمئن و استاندارد برای جمع آوری پلاسمای خون نیکوکاران در داخل کشور است تا با پالایش و فرآوری آن بتوان به سالم ترین داروی مورد نیاز بیماران دسترسی یافت.

این گزارش می افزاید، مرکز جمع آوری پلاسمای بیودارو به عنوان نخستین مرکز مجهز در ایران و خاورمیانه با به کارگیری کادر مجرب بهداشتی و پزشکی و پیشرفته ترین تجهیزات، قسمتی از پلاسمای خون افراد نیکوکار سالمی که داوطلبانه به این مراکز مراجعه می کنند را دریافت کرده و برای تولید داروهای مشتق از پلاسما آماده می کند.

پلاسماهای اهدایی نیکوکاران با همکاری شرکت بیوتست آلمان به داروهایی مثل فاکتورهای 8و 9انعقادی، ایمونوگلوبولین های پلی والان و هایپرایمون(ضد کزاز، ضد هاری و آنتی دی) و آلبومین تبدیل می شود و تحت نظارت وزارت بهداشت کشورمان و از طریق داروخانه های مجاز در دسترس بیماران قرار می گیرد.
این داروها در تمام دنیا بسیار گران قیمت است و وزارت بهداشت برای تامین نیاز تمام بیماران ایرانی، سالانه دهها میلیون دلار برای خرید آن ها از دیگر کشورها هزینه می کند.

شرکت بیودارو از بهار سال 85که فعالیت رسمی خود را آغاز کرد تا کنون 20هزار لیتر پلاسمای نیکوکاران را جمع آوری و 16هزار لیتر پلاسمای اهدایی، شامل 19هزار و245ویال آلبومین، 82هزار ویال ایمونوگلوبولین و سه هزار و 223ویال فاکتور هشت انعقادی می شود که برای رفع نیاز بیماران در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha