عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: منابع مالی مشخصی جهت بیمه شدن زنان سرپرست خانوار وجود ندارد و به همین دلیل این موضوع تاکنون مسکوت مانده است.

سلامت نیوزعضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: منابع مالی مشخصی جهت بیمه شدن زنان سرپرست خانوار وجود ندارد و به همین دلیل این موضوع تاکنون مسکوت مانده است.

عباس صلاحی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بیمه زنان سرپرست خانوار یک زمانی مطرح شد و تعداد کمی تحت پوشش قرار گرفتند ولی دوباره مسکوت ماند.

وی با اشاره به وجود دو میلیون زن سرپرست خانوار در کشور افزود: پیش‌بینی منابع مالی جهت بیمه این افراد باید توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته و انجام شود.

صلاحی با اشاره به ابعاد مختلف موضوع بیمه زنان سرپرست خانوار و با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف این مسئله اظهار کرد: متاسفانه آمار این قشر به دلایل مختلف رو به افزایش است و از آنجاکه 84 تا 85 درصد این افراد شاغل نیستند، عدم برخورداری از بیمه مشکلات بسیاری را برای آنان ایجاد کرده و به آسیب‌های بیشتر آنان منجر می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: این مهم امسال مورد بررسی قرار خواهد گرفت اما اینکه به چه سرانجامی برسد و چه تعداد تحت پوشش قرار بگیرند و منابع اعتباری چگونه تامین شود باید براساس نظرات کارشناسی مشخص شود تا موضوع به سرانجام برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha