زن جوانی كه متهم است با همدستی مرد غریبه‌ای، شوهر خود را به قتل رسانده در دادگاه كیفری استان تهران محاكمه می‌شود.

سلامت نیوز:زن جوانی كه متهم است با همدستی مرد غریبه‌ای، شوهر خود را به قتل رسانده در دادگاه كیفری استان تهران محاكمه می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جوان،، 28 خردادماه سال 92 زن جوانی به نام سالومه به مأموران پلیس تهران خبر داد كه شوهرش ساعد گم شده است. او گفت شامگاه دوم خردادماه بود كه شوهرم برای انجام كاری خانه‌مان را كه در میدان قیام است، ‌تر ك كرد و دیگر برنگشت. وقتی غیبت او طول كشید، تصمیم گرفتم تا از پلیس درخواست كمك كنم. بعد از اینكه سالومه مشخصات شوهرش را در اختیار پلیس گذاشت، مأموران مشغول بررسی و متوجه شدند سه روز قبل از مطرح شدن شكایت، جسد مرد جوانی در آزاد راه تهران - ساوه پیدا شده است. از آنجا كه مشخصات جسد با نشانی‌هایی كه سالومه از شوهرش داده بود، مطابقت داشت این زن به پزشكی قانونی دعوت شد و هویت شوهرش را شناسایی كرد.


گزارش پزشكی قانونی نشان داد كه ساعد براثر فشار بر عناصر حیاتی گردن فوت شده است. بنابراین پرونده با موضوع قتل عمد تشكیل و كارآگاهان به دستور بازپرس مشغول تحقیق شدند. در اولین گام، سالومه به عنوان نخستین مظنون مورد تحقیق قرار گرفت. بررسی تماس‌های این زن نشان داد كه وی از مدتی قبل با مردی به نام یاور ارتباط دارد و چندبار هم او را به خانه‌اش دعوت كرده بود، بنابراین سالومه خیلی زود ماجرای قتل شوهرش را بر ملا كرد. او گفت چهار سال قبل بود كه با ساعد كه از بستگان دورم بود، ازدواج كردم. شب عروسی بود كه به من گفت با دختران دیگر رابطه داشته است. از او خواستم زندگی گذشته‌اش را فراموش كند.

مدتی بعد اما فهمیدم كه با دختران رابطه دارد و زندگی گذشته‌اش را فراموش نكرده است. ساعد به من توجه نمی‌كرد و به حرف‌هایم گوش نمی‌داد. یك روز كه راهی خانه‌ پدرم در اسلامشهر شده بودم، در راه راننده كه مرد جوانی بود، سر حرف را با من باز كرد. من هم درباره اختلاف با شوهرم با او حرف زدم. راننده خودش را یاور معرفی كرد و خیلی زود شماره‌ تماس‌هایمان را به هم دادیم. بعد از آن وقتی شوهرم به من توجه نمی‌‌‌كرد با یاور تماس می‌گرفتم و با هم حرف می‌زدیم. می‌خواستم با این كارم از شوهرم انتقام بگیرم اما رفتار شوهرم تغییر نكرد به خاطر همین تصمیم به جدایی گرفتم. وقتی ماجرا را به خانواده‌ام گفتم برادرم موافقت كرد اما مادرم مانع شد و از من خواست برای حفظ آبروی خانوادگی كنار ساعد زندگی كنم.


متهم در توضیح قتل گفت: مدتی كه گذشت رفتار شوهرم بدتر شد تا اینكه یاور پیشنهاد قتل را مطرح كرد. یك روز قبل از حادثه یاور یك آمپول حاوی ماده بیهوشی در اختیارم گذاشت و خواست آن را به شوهرم تزریق كنم. به خاطر اینكه دوره‌های آموزشی درمان را سپری كرده بودم، شب حادثه از شوهرم خواستم اجازه دهد آمپول تقویتی را به او تزریق كنم كه قبول كرد و لحظاتی بعد از تزریق بود كه بیهوش شد. پس از آن بود كه مطابق نقشه با یاور تماس گرفتم و او با كلیدی كه قبلاً در اختیارش گذاشته بودم، وارد خانه شد. بعد نایلونی روی سر ساعد كشید و گلویش را فشار داد تا اینكه فوت شد. سپس جسد را به خودروی پژوی شوهرم منتقل كردیم. یاور پشت فرمان نشست و به طرف بزرگراه ساوه حركت كردیم. در محل خلوتی جسد را به میان نخاله‌های ساختمانی برد و رها كرد. یاور قبل از ترك محل با چاقو چند ضربه دیگر به جسد زد و بعد هم از محل دور شدیم.


با اقرار زن جوان بود كه مأموران یاور را بازداشت كردند. او هم در اولین تحقیقات به قتل مرد جوان اقرار كرد و گفت بعد از آشنایی با سالومه بود كه متوجه شدم شوهرش او را اذیت می‌كند. بعد پیشنهاد دادم تا طلاق بگیرد و با هم ازدواج كنیم اما زمانی كه با مخالفت خانواده‌اش مواجه شد، پیشنهاد قتل را مطرح كردم و با همدستی سالومه ساعد را به قتل رساندم.
با اقرار مرد جوان، بازپرس او را به اتهام مباشرت در قتل و رابطه نامشروع و سالومه را هم به اتهام معاونت در قتل و رابطه نامشروع مجرم شناخت و كیفرخواست علیه‌ آنها صادر شد و پرونده روی میز هیئت قضایی شعبه 71 دادگاه كیفری استان تهران قرار گرفت. دو متهم به زودی محاكمه می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha