یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
کد خبر: 146471

در مردان نابارور مبتلا به آزواسپرمی، کیفیت اسپرم حاصل از بافت بیضه نقش اصلی را در موفقیت روشهای کمک باروری و فرزند دار شدن زوجین دارد .

سلامت نیوز: در مردان نابارور مبتلا به آزواسپرمی، کیفیت اسپرم حاصل از بافت بیضه نقش اصلی را در موفقیت روشهای کمک باروری و فرزند دار شدن زوجین دارد .


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی انجمن علمی جنین شناسی و بیولوژی تولیدمثل ایران بر اساس مطالعه ای که نتایج آن به صورت کامل در اولین کنگره بین المللی تولیدمثل ارائه خواهد شد، چالش های موجود در انجماد نمونه های اسپرم و بافت بیضه به منظور استفاده در روش های کمک باروری بررسی خواهد شد.

طی مطالعهای که توسط محققان کشورمان انجام شده است در مردان نابارور مبتلا به آزواسپرمی، کیفیت اسپرم حاصل از بافت بیضه نقش اصلی را در موفقیت روشهای کمک باروری و فرزند دار شدن زوجین دارد .در بسیاری از این مردان تعداد و کیفیت اسپرم حاصل از بیضه بسیار پایین بوده و این نمونه تنها امید برای صاحب فرزند شدن از گامت خود آنها می باشد و مشکل کار متخصصان زمانی بیشتر می شود که این اسپرم توسط جراحی میکروسکوپی از بیضه برداشته شده و شانس دریافت مجدد اسپرم از بیضه این افراد بسیار کم و در حد صفر است و لذا نیاز به انجماد و نگهداری این بافت بیضه و اسپرم، برای استفاده های بعدی می باشد و نوع و کیفیت انجماد می تواند تأثیر به سزایی بر کیفیت نمونه و موفقیت درمانهای بعدی داشته باشد که در این کنگره عوامل و چالش موجود در حفظ و انجماد اسپرم و تأثیر آنها در موفقیت درمانهای کمک باروری مورد بحث و گفتگوی متخصصان حوزۀ ناباروری مردان و جنین شناسی قرار خواهد گرفت.

کنگره بین المللی تولیدمثل که از تاریخ 2 الی 4 خرداد ماه سال جاری در مرکز همایش های رازی برگزار می شود، ارائه خواهد شد.
شایان ذکر است این کنگره از 17 امتیاز بازآموزی برای طیف وسیعی از متخصصان بالینی و حوزه های علوم پایه پزشکی برخوردار می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha