استیون ‌هاوکینگ، فیزیکدان برجسته جهان می‌گوید: بشر تنها هزار ‌سال فرصت دارد تا جایی برای زندگی خود در کرات دیگر پیدا کند. این دانشمند پرآوازه هشدار داده است که بشر به‌حدی در تخریب محیط‌زیست زمین عجله کرده است که باید تا هزار ‌سال دیگر جایی در کرات دیگر برای خود بیابد. استیون‌ هاوکینگ معتقد است: بشر در مقابل تخریب سریع محیط‌زیست تنها ٢ راه حل دارد: یا برای همیشه با خطر نابودی روبه‌رو شود یا در ‌هزار ‌سال آینده برای زندگی به فضا برود.

سلامت نیوز: استیون ‌هاوکینگ، فیزیکدان برجسته جهان می‌گوید: بشر تنها هزار ‌سال فرصت دارد تا جایی برای زندگی خود در کرات دیگر پیدا کند.


این دانشمند پرآوازه هشدار داده است که بشر به‌حدی در تخریب محیط‌زیست زمین عجله کرده است که باید تا هزار ‌سال دیگر جایی در کرات دیگر برای خود بیابد.  استیون‌ هاوکینگ معتقد است: بشر در مقابل تخریب سریع محیط‌زیست تنها ٢ راه حل دارد: یا برای همیشه با خطر نابودی روبه‌رو شود یا در ‌هزار ‌سال آینده برای زندگی به فضا برود.

به گزارش هافینگتون پست، ‌هاوکینگ گفت:  «ما باید برای آینده بشریت به سفرهای فضایی ادامه بدهیم. من گمان نمی‌کنم بتوانیم برای هزار ‌سال دیگر در این کره خاکی زنده بمانیم. ما باید از این سیاره فرار کنیم.»
هاوکینگ یکی از دو سخنران در سالن اپرای شهر سیدنی در کشور استرالیا در هفته گذشته بود. او با استفاده از تکنولوژی ‌هالوگرافیک با جمعیت انبوه تماشاچیان سخن می‌گفت. او در پایان سخنرانی خود‌ از همه خواست «به ستاره‌ها نگاه کنید و نه به زیر پای خود». او گفت: «سعی کنید هرآنچه را  می‌بینید درک کنید و درباره چگونگی وجود جهان بیندیشید. کنجکاو باشید و هرچقدر زندگی مشکل به نظر برسد، باز همیشه کاری هست که با انجام آن موفق بشوید. فقط نباید تسلیم شوید.»
هاوکینگ بارها درباره خطراتی که بشریت با آن روبه‌روست هشدار داده است، از گسترش هوش مصنوعی تا خوی تجاوز  و  وحشیگری نوع بشر.

منبع:خبرآنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha