یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷

روز معلم كه فرا می‌رسد ذهن هر كسی كه نیمكت‌های مدرسه را تجربه كرده باشد ناخودآگاه، به خاطرات تلخ و شیرین دوره دانش آموزی می‌رود و قبل از هر چیزی حس زیبای شاگردی لبخندی بر لبانش می‌نشاند. حسی كه معلم و معلمی را تحسین می‌كند.

سلامت نیوز:روز معلم كه فرا می‌رسد ذهن هر كسی كه نیمكت‌های مدرسه را تجربه كرده باشد ناخودآگاه، به خاطرات تلخ و شیرین دوره دانش آموزی می‌رود و قبل از هر چیزی حس زیبای شاگردی لبخندی بر لبانش می‌نشاند. حسی كه معلم و معلمی را تحسین می‌كند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد،مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، انجمن اسلامی معلمان ایران و سازمان معلمان ایران به مناسبت روز معلم بیانیه‌هایی جداگانه منتشر كردند.
«روز معلم در حالی فرا می‌رسد كه همچنان مشكلات معیشتی و تنزل منزلتی به حرفه معلمی آسیب جدی رسانده و این آسیب بحران چهارگانه معیشت، منزلت، معرفت و مهارت، نظام آموزشی را به شدت تهدید می‌كند دانش و مهارت معلمی را تحت‌شعاع قرار داده است.
با آغاز دولت یازدهم و رویكرد نسبتا مطلوب به امر مشاركت به ویژه تشكل‌ها در عرصه آموزش و پرورش روزنه امیدی ایجاد شد. اما محدودیت‌های این دولت در زمینه‌های اقتصادی مانع از تحقق مطالبات بر حق معلمان از جمله بازنشستگان گردیده است. محدودیتی كه برای معلمان چندان قابل پذیرش نبوده و به حق همچنان خواستار رفع موانع هستند.»


این بخشی از بیانیه سازمان معلمان ایران بود.
در بخشی از بیانیه مجمع فرهنگیان ایران اسلامی آمده است: «هر چند هنوز آوار ویرانه‌های هشت سال برداشته نشده اما اعتماد و امید به آینده در قلب بیشتر مردم زنده شده است. ما فرهنگیان همراه و همسو با سایر اقشار مردم ایران اسلامی مصمم هستیم زنجیره پیروزی‌های خود را با شركت در انتخابات اسفندماه ٩٤ تكمیل نماییم و نمایندگانی را برای مجلس انتخاب كنیم كه دغدغه منافع ملی داشته باشند.


ما می‌دانیم كه معلمان با مشكل معیشت دست به گریبانند و ریشه اصلی مشكلات را در این می‌دانیم كه تورم سالانه از درصد افزایش حقوق معلمان بالاتر است. دولت باید با مهار تورم و افزایش اعتبار پول ملی تورم را كاهش دهد و این مسیر را با شتاب بیشتری طی كند.»
انجمن اسلامی معلمان ایران نیز در بیانیه خود گفته است «آموزش و پرورش كشور در طول سال‌های گذشته به‌شدت آسیب دیده است، محدودیت‌های حاكم بر فضای آموزش و پرورش، طرح‌های بدون پشتوانه علمی و كارشناسی، بی‌تدبیری و ناكارآمدی، دخالت متولیان متعدد و غیرپاسخگو، دور باطل تغییر پی در پی سیستم آموزشی كشور، افزایش افت تحصیلی، كاهش كیفیت آموزش و پرورش، جدایی و جزیره‌ای شدن روابط میان بدنه اداری، اجرایی، كارشناسی آموزش و پرورش و معلمان ساختار این نهاد را به‌ شدت ضعیف و شكننده كرده است. جامعه معلمان ایران بیش از هر چیز بر رفع تبعیض پرداخت‌ها و درآمدها و حفظ جایگاه و شأن معلم و نگاه به آموزش و پرورش به عنوان نهادی راهبردی و زیربنایی تاكید دارند. صرف اعلام برخی افزایش پرداخت‌ها علاج مسائل آموزش و پرورش نیست.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha