یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
کد خبر: 146481

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کاهش 5 و 7 دهم درصدی سزارین در سال گذشته خبر داد و گفت: پس از اجرای طرح زایمان رایگان در کشور تا پایان پارسال، 470 هزار زایمان طبیعی درکشور انجام شده است.

سلامت نیوز: معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کاهش 5 و 7 دهم درصدی سزارین در سال گذشته خبر داد و گفت: پس از اجرای طرح زایمان رایگان در کشور تا پایان پارسال، 470 هزار زایمان طبیعی درکشور انجام شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آریا، دکتر محمد آقاجانی امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی ماما گفت:  تا پیش از طرح تحول، زایمان بی درد تنها در 20 مرکز انجام می شد و در حال حاضر این تعداد به 220 مرکز گسترش یافته است.

وی به سیاست های ابلاغی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: از آن جا که 70 درصد مرگ و میر کودکان مربوط به نوزادن و در بین نوزان نیز 70 درصد مرگ ها در 24 ساعت اولیه زایمان رخ می دهد راهکار حوزه درمان نیز ترویج زایمان طبیعی است.

معاون درمان وزیر بهداشت یکی از مهم ترین محورهای طرح حمایت از زایمان طبیعی را توسعه و بهسازی بلوک های زایمان عنوان کرد و افزود: بنابراین محور در 110 بیمارستان شاهد توسعه و ساخت این بلوک ها بوده ایم و در 256 زایشگاه نیز این بلوک ها بازسازی شده‌اند.

وی ادامه داد: امسال نیز با هزینه ای حدود 203 میلیارد تومان هزار و 100 واحد اختصاصی زایمان در بیمارستان های دولتی راه اندازی می شود.

آقاجانی با اشاره به اینکه سه محور به هفت محور اصلی طرح ترویج زایمان طبیعی امسال افزوده می شود گفت: آموزش یکی از موضوعات جدی این حوزه است به صورتیکه تاکنون 10 هزار نفر از ارائه دهندگان خدمات در این حوزه آموزش دیده اند.

وی با بیان اینکه شاخص مرگ و میر کودکان از یک و هفت دهم درصد در سال 92 به یک و سه دهم درصد در سال گذشته رسیده است افزود: امسال نیز با جدیت برنامه های طرح زایمان طبیعی ادامه می یابد و امیدواریم در راستای ارائه خدمات بهتر بتوانیم نیروی انسانی مامایی را ساماندهی کنیم، تجهیزات بلوک های زایمان را تامین کنیم، کیفیت خدمات زایمان را ارتقا دهیم و نقل و انتقال بین بیمارستانی و پذیرش مادر باردار را ساماندهی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha