یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷

یک متخصص اعصاب و روان گفت: بی خوابی آدم را روانی می‌کند و برای مغز بسیار مخرب است حتی برخی سردرد‌ها هم ارتباط مستقیم با کم خوابی دارد.

سلامت نیوز: یک متخصص اعصاب و روان گفت: بی خوابی آدم را روانی می‌کند و برای مغز بسیار مخرب است حتی برخی سردرد‌ها هم ارتباط مستقیم با کم خوابی دارد.

دکتر سید حسین فیروزآبادی در گفت‌وگو با  سینا درباره بدخوابی گفت: یکی از علت‌های دیرخوابی در شب؛ سوء تدبیر خواب و بیداری است که رویه زندگی غلط افراد اینگونه برنامه‌ریزی شده است که تا دیر وقت بیدار می‌مانند و فردای آن روز تا ظهر می‌خوابند که این خود عاملی برای دیرخوابیدن در شب هنگام است. 

وی ادامه داد: برخی بیماری‌های اعصاب و روان خود ناشی از بدخوابی است و توصیه می‌کنیم افراد به بهداشت خواب خود بیشتر اهمیت دهند. 

این متخصص اعصاب و روان مصرف خودسرانه قرص‌های خواب آور را اشتباه تلقی کرد و افزود: قرص‌های خواب‌آور اگر بدون تجویز پزشک مصرف شود خطرناک است و به دلیل اعتیادآور بودن آن ممکن است عوارضی را برای شخص به وجود آورد. 

خواب یک تکنیک درمان است 

این عضو انجمن هیپنوتیزم علمی بالینی نور اتاق خواب را در بد خوابی موثر دانست و گفت: اتاق خواب نباید نور زیادی داشته باشد و بهتر است در جهت جنوبی ساختمان قرار گیرد، اتاق تاریک باعث ترشح هورمون ملاتونین و تاثیر موثر در خواب می‌شود. 

فیروز آبادی درباره تاثیرات بی‌خوابی گفت: بی خوابی باعث می‌شود تا فرد دچار بیماری روانی شود و برای مغز بسیار مخرب است و برخی از سردرد‌ها هم ارتباط مستقیم با کم خوابی دارد که بیماری میگرن جزء این دسته از سردرد‌ها است این در حالی است که خواب کافی یکی از تکنیک‌های درمان است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha