دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران دلایلی را که وزارت آموزش و پرورش برای توجیه کسر مبلغ قابل توجهی از حقوق فروردین ماه معلمان اعلام کرده است، «مبهم» و «غیر منطقی» خواند و تاکید کرد «معلوم نیست این پول‌ها در کجا هزینه می‌شود.»

سلامت نیوز:  دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران دلایلی را که وزارت آموزش و پرورش برای توجیه کسر مبلغ قابل توجهی از حقوق فروردین ماه معلمان اعلام کرده است، «مبهم» و «غیر منطقی» خواند و تاکید کرد «معلوم نیست این پول‌ها در کجا هزینه می‌شود.»

«اسماعیل عبدی» در این باره به ایلنا گفت: امسال مبلغی نزدیک به ۲۵۰ هزار تومان به حقوق دریافتی معلمان اضافه شده است اما وزارت آموزش و پرورش مبلغی در همین حدود را تحت عنوان «کسری مقرری ماه اول» از حقوق ماه اول کسر کرده است.
او افزود: حقوق ماه گذشته بسیاری از معلمان به خاطر کسری مقرری ماه اول نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نکرده بود و حتی دریافتی گروهی از معلمان از حقوق اسفند ماه‌شان نیز کمتر بود.
عبدی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش هر سال این مبلغ را به بهانه پرداخت پول به صندوق بازنشستگی کشوری کسر می‌کند و مدعی‌ است اگر این مبلغ از حقوق فروردین ماه معلمان کسر نشود، معلمان در زمان بازنشستگی به مشکل بر می‌خورند.
دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران در ادامه بیان کرد: معلمان اولین گروهی بودند که به تاخیر دولت در اجرای نظام پرداخت هماهنگ حقوق و ارسال لایحه قانون مدیریت خدمات کشوری به مجلس اعتراض کردند. پس از آنکه لایحه مدیریت خدمات کشوری تصویب شد، مفاد آن به طور کامل برای کارمندان اجرا شد اما نمونه‌های مختلفی وجود دارند که نشان می‌دهند این قانون برای فرهنگیان اجرا نمی‌شود.
او افزود: به طور مثال دولت بند ۵ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری را برای تمام کارمندان دولت به جز معلمان اجرا کردند و ما آنقدر به دیوان عدالت اداری شکایت کردیم تا در ‌‌‌نهایت این بند را برای معلمان نیز اجرا کردند و بین ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان به حقوق‌ها اضافه شد.
عبدی تصریح کرد: امتیاز فوق العاده شغل برای مدرک‌های تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری به ترتیب ۸۰۰، ۱۵۰۰ و ۲۰۰۰ است که همین را هم درست اجرا نمی‌کنند و امتیاز فوق العاده شغل معلمان با مدرک تحصیلی فوق لیسانس و دکتری را ۱۳۰۰ در نظر می‌گیرند. ما قصد داریم بخاطر این تخلف باری چندمین بار در دیوان عدالت اداری طرح شکایت کنیم.
این فعال حقوق صنفی فرهنگیان در پایان با اشاره به عدم پرداخت حق ایاب و ذهاب به معلمانی که از سرویس‌های رفت و برگشت مدارس استفاده نمی‌کنند، گفت: باید به معلمانی که به هر دلیلی از سرویس رفت و برگشت به مدارس استفاده نمی‌کنند، حق ایاب و ذهاب که در تهران بالغ بر ۹۶ هزار تومان است پرداخت شود اما آموزش و پرورش از مسئولیت پرداخت این مبلغ شانه خالی می‌کند. متاسفانه حق غذای روزانه نیز به همین منوال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha