دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 146533

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با بیان اینکه مصرف پنیر تازه ممنوع است مگر اینکه از شیرپاستوریزه تهیه شده باشد گفت: راهکار دیگر استفاده از سرکه، ماست و آبلیو از شیر در حال جوشیدن برای تهیه ماست است.

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با بیان اینکه مصرف پنیر تازه ممنوع است مگر اینکه از شیرپاستوریزه تهیه شده باشد گفت: راهکار دیگر استفاده از سرکه، ماست و آبلیو از شیر در حال جوشیدن برای تهیه ماست است.

زهرا عبداللهی در گفت‌وگو با  فارس توصیه‌هایی در مورد ایمنی و سلامت محصولات لبنی داشت.

وی با هشدار نسبت به مصرف پنیر تازه گفت: از مصرف پنیر تازه بپرهیزید مگر اینکه با شیر پاستوریزه تهیه شده باشد یا اینکه درست کردن آن به کمک ماست، سرکه یا آبلیمو از شیر در حال جوشیدن تهیه شده باشد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت همچنین در مورد مصرف کشک نیز افزود: هنگام خرید کشک مایع دقت کنید تا کپک زدگی و بوی نامطبوع نداشته باشد، ضمن اینکه کشک مایع را قبل از مصرف به مدت 15 دقیقه بجوشانید.
وی با بیان اینکه شیر سالم طعم مطبوعی دارد، کمی شیرین است و رنگ سفید مایل به زرد دارد خاطرنشان کرد: این ماده غذایی یکی از غذاهای بسیار مفید است ولی خیلی زود آلوده می‌شود و محل مناسبی برای رشد میکروب‌هاست.
عبدالهی هشدار داد: اگر از شیر خام استفاده می‌کنید، حتماً آن را به مدت 20 دقیقه بجوشانید و سپس مصرف کنید و حتی‌الامکان از شیر پاستوریزه کم چرب با چربی کمتر از 1.5 درصد استفاده کنید.
وی با تأکید بر مصرف بستنی‌هایی که با شیر جوشیده شده یا پاستوریزه تهیه شده‌اند خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از بیماری‌های مزمن مانند قلب و عروق و ...، توصیه می‌شود از شیر و فرآورده‌های لبنی کم چرب استفاده شود.
پیش از این، این موضوعات در مصاحبه‌ای از سوی مجید حاجی فرجی رئیس انستیتو تغذیه و صنایع غذایی وزارت بهداشت مطرح شده بود که وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: بنده تخصصی در این زمینه‌ها ندارم و این مطالب که از قول اینجانب منتشر شده،درست نبوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha