عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: ارگان های فرهنگی و آموزشی باید روشنگری های لازم را درمورد مواد مخدر و عوارض آن داشته باشند تا جوانان به ماهیت مرگبار موادمخدر پی ببرند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: ارگان های فرهنگی و آموزشی باید روشنگری های لازم را درمورد مواد مخدر و عوارض آن داشته باشند تا جوانان به ماهیت مرگبار موادمخدر پی ببرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ستاد مبارزه با موادمخدر، رجب رحمانی افزود: اگر جامعه وارد صحنه مبارزه با موادمخدر شود و به جوانان آگاهی های لازم ارائه شود و مضرات موادمخدر را به آنها گوشزد کنیم و آنان با علاقه خودشان به موادمخدر «نه» بگویند و با اراده ای قوی آن را زشت بدانند و فرهنگ سازی درستی در این راستا انجام شود، اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر رویکرد بسیار خوبی است.

وی ادامه داد: این موضوع قابل توجهی است که ایران نباید هزینه سایر کشورها را به عهده بگیرد، این یک مساله بین المللی است و کشورهای دیگر هم از زیان های موادمخدر خسارت می بینند، باید در این زمینه با ایران همکاری داشته باشند.

رحمانی گفت: نباید تمام مشقت های این راه به عهده جمهوری اسلامی باشد، دولت با پروتکل ها و روابطی که با کشورهای همسایه و حتی کشورهای اروپایی دارد، می تواند همکاری مستقیمی را در زمینه مبارزه با موادمخدر شروع کند. باید جنبه بین المللی هم به امر مبارزه با موادمخدر داد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای دیگر مانند ایران مستقیم درگیر مبارزه با موادمخدر نیستند، افزود: به سبب همسایگی ایران با بزرگترین کشور تولید کننده تریاک و مبارزه با موادمخدر برای جلوگیری از ترانزیت آن به کشورهای اروپایی، سایر کشورها باید همکاری مالی و پروتکلی با ایران داشته باشند، چون مبارزه با موادمخدر مختص کشور ما نیست بلکه زحمتش به عهده ایران افتاده است.


** وجود ناخالصی در موادمخدر

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون موادمخدر تولید شده داخل کشور دارای ناخالصی های بسیاری است، تاکید کرد: استفاده از ناخالصی ها در موادمخدر علاوه بر آن که تقلب است، مصرف کننده را هم با خطرات بسیاری روبرو می کند و اثرات سوء موادمخدر را چند برابر می کند.

رحمانی افزود: وقتی این افراد در معرض معالجات و بازپروری قرار می گیرند مدت و اقدامات پزشکی که باید صورت گیرد، بیشتر می شود. گاه موادمخدر با داروهای آرام بخش مخلوط می شود که تاثیرات منفی بسیاری در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به وظایفی که برعهده نمایندگان مجلس است، گفت: مجلس باید بر قوانینی که تصویب شده نظارت داشته باشد و از دستگاه های ذیربط توضیح بخواهد، ضمن آنکه نمایندگان می توانند با تشکیل جلساتی اقدامات دستگاه ها را مورد نقد و بررسی قرار دهد.

رحمانی افزود: اعضای ستاد مبارزه با موادمخدر از مجموعه اجرایی کشور هستند که مسوولیت مستقیم و غیرمستقیمی در مبارزه با موادمخدر دارند، بنابراین باید بر عملکرد آنها نظارت و در پاره ای مواقع پاسخ خواسته شود، نمایندگان باید در حوزه های خود نیز هوشیار باشند و اقدامات را رصد کرده و توضیح بخواهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha