طبق بررسی‌های انجام شده اختلالات روحی و روانی نظیر استرس، اضطراب و افسردگی، نقش عمده‌ای در بروز استوماتیت و افزایش طول دوره بیماری دارند.

سلامت نیوز: طبق بررسی‌های انجام شده اختلالات روحی و روانی نظیر استرس، اضطراب و افسردگی، نقش عمده‌ای در بروز استوماتیت و افزایش طول دوره بیماری دارند.

حسام کبیری، متخصص بیماری‌های دهان و دندان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: استوماتیت یک نوع بیماری و التهاب فراگیر دهان است که تقریباً ممکن است همه قسمت‌های دهان را درگیر کند.

وی گفت: استوماتیت علائمی نظیر التهاب دهان، قرمزی و خونریزی، درد خفیف، شدید، زخم‌های دهان، تنفس بدبو، بی‌اشتهایی، خستگی، تب و تحریک‌پذیری را به همراه دارد.

کبیری با اشاره به نقش عوامل عفونی، حساسیت‌زا، خشکی، تروما و عوامل تغذیه‌ای در بروز استوماتیت، تصریح کرد: استعمال سیگار، مصرف زیاد الکل، برخی از روش‌های درمانی نظیر پرتودرمانی و شیمی درمانی و دندان‌های مصنوعی خطر ابتلا به استوماتیت را افزایش می‌دهند.

وی تأکید کرد: بر طبق بررسی‌های انجام شده اختلالات روحی و روانی نظیر استرس، اضطراب و افسردگی، نقش عمده‌ای در بروز استوماتیت و افزایش طول دوره بیماری دارند.

کبیری خاطرنشان کرد: بهداشت کامل دهان و دندان، ترک سیگار، کاهش فشارهای روحی و روانی، کنترل دندان‌های مصنوعی از لحاظ تناسب با لثه‌ها، شستشو دهنده‌های مناسب دهان و بینی، مصرف کافی ویتامین‌ها و پرهیز از تماس دهان با عوامل تحریک کننده و حساسیت‌زا از راه‌های مهم پیشگیری از بیماری است، استوماتیت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha