هفته گذشته گزارشی منتشر شد كه بازتاب های بسیاری داشت . در این گزارش به خیابانی به ارزش 60 میلیارد تومان در ازگل تهران اشاره شده بود كه توسط شهرداری به بخش خصوصی برای بهره‌برداری واگذار شده است.

سلامت نیوز:هفته گذشته گزارشی منتشر شد كه بازتاب های بسیاری داشت . در این گزارش به خیابانی به ارزش 60 میلیارد تومان در ازگل تهران اشاره شده بود كه توسط شهرداری به بخش خصوصی برای بهره‌برداری واگذار شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه قانون ،بعد از انتشار این خبر و ادامه اعتراض‌های ساكنان منطقه در نهایت قالیباف شهردار تهران دستور توقف كارو تبدیل منطقه به فضای سبز را صادر كرد. در این راستا شهرداری منطقه یك طی ارسال جوابیه ای كلیه اخبار در این رابطه را تكذیب كرده است. روزنامه قانون با توجه به وظیفه قانونی خود این جوابیه و خبر تبدیل منطقه گود برداری شده به فضای سبز را نیز در ادامه منتشر می‌كند.


   جوابیه شهرداری منطقه یك:خیابان فروشی نكردیم
عطف به خبر مندرج در روزنامه مورخ 7 اردیبهشت 94 در صفحه حقوق و قضا با عنوان «شهرداری یك خیابان را فروخت»بدین‌وسیله ضمن تكذیب خبر فوق، جوابیه ذیل جهت استحضار و تنویر افكار عمومی ارسال می‌‌گردد. لذا خواهشمند است دستور فرمایید براساس قانون مطبوعات جوابیه این منطقه در اولین شماره در روزنامه منتشر شود.


1-زمین موردنظر طبق طرح تفصیلی قدیم دارای كاربری خدمات شهری و جزء سرانه‌های خدماتی (پروژه شهرك هفت‌تیر)طی بند 8 صورت‌جلسه شماره 224 شورای طرح و بررسی بوده كه در اختیار شهرداری قرار داشته است و همچنین در طرح تفصیلی جدید فاقد هرگونه گذر در محل بوده و در حال حاضر پهنه زمین یاد شده R122 می‌باشد.


2-اسناد ثبتی پلاك‌های مجاور حاكی از عدم وجود گذر در محل یاد شده می‌باشد به‌طوری كه در پروانه‌های صادره (سال 83) و نیز مجددا در پایان كار املاك مجاور صراحتا حدشرقی آنها به پلاك (همان محل یاد شده)قید گردیده است.


3- همان‌گونه كه قبلا اشاره گردید در طرح تفصیلی مصوب ملاك عمل پهنه پلاك مذكور R122 می‌باشد و به هیچ عنوان گذر در آن منعكس و پیش بینی نشده است لذا احداث مجموعه فرهنگی آموزشی در پلاك متعلق به شهرداری تهران به صورت قانونی انجام شده و هیچ‌گونه اقدام خلاف ضوابط و مقررات در محل صورت نگرفته است.


4- بر خلاف ادعای مطرح شده، شهرداری منطقه یك هیچ‌گونه انتفاعی از احداث مجموعه فرهنگی آموزشی در محل مورد نظر نداشته و صرفا به منظور تحقق و افزایش سرانه‌های خدماتی و آموزشی ، احداث مجموعه فرهنگی و آموزشی را در دستور كار قرار داده است.


  تبدیل «زمین گودبرداری ازگل» به پارک


رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از تبدیل زمین شهرداری به پارک و فضای عمومی در محله ازگل خبرداد. اقبال شاکری در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام خبر موافقت شهردار تهران با تبدیل گودبرداری ازگل به پارک عمومی گفت: در پی اعتراضات مردم محله ازگل به ساخت و ساز شهرداری در خیابان باران که گذر عمومی بود، شنبه دیداری با اهالی و شهرداری منطقه یک داشتیم.


وی با اشاره به تماس تلفنی‌اش با قالیباف برای حل مشکل مردم محله ازگل گفت: قالیباف نیز از تبدیل این گودبرداری به فضای سبز استقبال کرده و عنوان داشت که از این موضوع حمایت خواهد کرد. رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه براساس طرح تفصیلی این گذر در پهنهR121 قرار دارد، ادامه داد: در بررسی‌ها مشخص شد قرار است از این محل تاسیسات شهری عبور ‌کند و از سویی دیگر در دید مردم محله این قطعه زمین به عنوان محل گذر و عبور شناخته شده بود، درحالی‌که این زمین جزو املاک شهرداری بوده و باوجود اینکه می‌توانست در این محل ساخت و ساز انجام دهد، اما شهردار تهران برای تبدیل این محل به پارک موافقت کرد. شاکری با بیان اینکه امیدوارم با مساعدت شهردار منطقه یک این پروسه تسهیل یابد، گفت: به‌دلیل تراکم بالای این منطقه، ساخت و ساز جدید جلوه خوبی نداشت.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha