عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس 22 درصد از جامعه از مشکلات روانی رنج می برند، گفت:12 میلیون نفر در کشور دچار بیماری های روانی هستند و بیکاری عامل تشدید این مشکلات در جامعه است.

وجود 12میلیون بیمار روانی در کشور

سلامت نیوز: عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس 22 درصد از جامعه از مشکلات روانی رنج می برند، گفت:12 میلیون نفر در کشور دچار بیماری های روانی هستند و بیکاری عامل تشدید این مشکلات در جامعه است.

رسول خضری در گفت و گو با پانا، با بیان این مطلب اظهار داشت: متأسفانه آسیب های اجتماعی، مشکلات افسردگی در کشور رو به افزایش است به طوری که هم اکنون 21 تا 22 درصد جامعه از این مشکل برخوردار هستند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه بیکاری عمده ترین عامل اصلی تشدید موضوع مشکلات روانی در کشور است، گفت: این مساله موجب سرخوردگی بیکاران می شود ضمن اینکه بیکاری موضوع اعتیاد را نیز افزایش می دهد و زمینه آسیب های دیگر اجتماعی را نیز تسهیل خواهد کرد.

وی در ادامه با اعلام اینکه 12 میلیون نفر در کشور دچار بیماری های روانی هستند، گفت:آماری که وزیر بهداشت اعلام کرد به واقعیت نزدیک بوده و این آمار واقعا نگران کننده است که مسئولان باید چاره جدی برای حل مشکلات اتخاذ کنند و دستگاه های اجرایی باید دست به کار شوند تا آسیب های اجتماعی مرتفع شود و در سلامت روان مردم کوشش کنند.

خضری با بیان اینکه آمار بیکاران با سواد 3 برابر بیشتر از بیکاران بی سواد در کشور است، خاطرنشان کرد: دانشگاه ها نقش مهمی در مهارت آموزی دانشجویان و جذب آن ها در بازار کار دارند که متأسفانه دانشگاه های ما در شرایط کنونی اصلا به سمت مهارتی پیش نرفته اند. بنابراین نیازهای دانشجویان با نیازهای کشور هماهنگ نیست و ما با موج بیکاران روبرو هستیم، لذا تا معضل بیکاری حل نشود ما با مشکلات روانی در جامعه روبرو هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ارفع ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    سلام وقتی کار اکثر مردم شده پارتی بازی برای پیدا کردن کار نتیجه همین می شود که کمتر کار مناسبی گیر خودشان بیاید. به جای توکل بر خدا نباید توکل به غیر کرد تا کار بدتر شود.
  • علی ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    علاوه بر بیکاری ،اختلاف طبقاتی شدید ایجاد شده در پی اجرای طرح تحول سلامت ،با عث کاهش ارزش پول مردم و طبعا کاهش قدرت خرید آنان شده است که فشار مضاعفی را به دوش همه اقشار مردم تحمیل کرده است که خود موجب فشار روانی بیشتر بر خانواده ها خواهد بود.