رییس انجمن آلزایمر ایران در آستانه برگزاری پنجمین کنگره علمی بیماری آلزایمر گفت: در تلاشیم كه بتوانیم بیماری آلزایمر را که یکی از بیماری‌های پرهزینه برای سالمندان و مراقبین آنهاست، جزو بیماری‌های خاص قرار دهیم.

دکتر معصومه صالحی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در حال حاضر برآورد شده که در هر 7 ثانیه یک نفر به بیماری آلزایمر مبتلا می‌شود.

وی همچنین افزود: تحقیقات نشان می‌دهد؛ طی 40 سال آینده 8 میلیون نفر به آلزایمر مبتلا خواهند شد که با برنامه‌ریزی‌های مدون می‌توان از این معضل پیشگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه آلزایمر نوعی بیماری ناهمگن از نظر ژنتیکی است که در تمام نژادها دیده می‌شود، افزود: تقریبا 10 درصد افراد بالای 60 سال، زوال عقل دارند یعنی به آلزایمر مبتلا هستند.

به گفته دکتر صالحی، 5 درصد این بیماران دچار بیماری خانوادگی با تظاهر زودهنگام، 15 تا 25 درصد دچار بیماری خانوادگی با تظاهر دیررس و 75 درصد مبتلا به بیماری تگ گیر هستند.

وی تصریح کرد: در این کنگره برآنیم که سالمندان تشویق شوند تا عادات خود را انطباق دهند. همه سالمندان می‌توانند یک دفترچه یادداشت داشته باشند و تمام پیام‌های خود را از جمله داروهایی که باید در طول روز استفاده کنند را یادداشت کرده تا از این طریق از افت حافظه رنج نبرند.

رییس انجمن آلزایمر ایران در پایان تاکید کرد: برقراری نظم روزانه و کمک گرفتن از وسایل کمک حافظه می‌تواند توانایی سالمندان را افزایش دهد و از دشواری‌های حاد نجات دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha