رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با مثبت ارزیابی کردن اقدام وزارت بهداشت در اجرای طرح تحول سلامت،‌ گفت:‌ امروزه زمانی که بیماران به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند دغدغه‌ای برای پرداخت پول ندارند.

وزارت بهداشت برای کنترل هزینه‌ها به حوزه بهداشت توجه کند

سلامت نیوز:رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با مثبت ارزیابی کردن اقدام وزارت بهداشت در اجرای طرح تحول سلامت،‌ گفت:‌ امروزه زمانی که بیماران به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند دغدغه‌ای برای پرداخت پول ندارند.

حسین‌علی شهریاری در گفت وگو با خانه ملت، با یادآوری یکساله شدن اجرای طرح تحول سلامت، افزود: این طرح از سوی دولت یازدهم اجرایی و عملیاتی شد به گونه‌ای که در پی اجرای آن شاهد برداشته شدن گام‌های اثربخشی در حوزه سلامت بودیم و با توجه به منابع خوبی که مجلس شورای اسلامی تصویب کرد و اهتمام دولت به این حوزه اقدامات خوبی انجام شد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بیمار نباید جز رنج بیماری دغدغه دیگری داشته باشد، ادامه داد: امروزه این مهم در بیمارستان‌ها تحقق یافته به نحوی که زمانی که بیماران به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند دغدغه‌ای برای پرداخت پول ندارند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه حوزه درمان هزینه‌بر است، تصریح کرد:‌ هیچ کشوری تاکنون نتوانسته از عهده هزینه‌های درمان برآید به همین علت باید تاجایی که می‌توان در زمینه بهداشت و پیشگیری از بیماری‌ها اقداماتی انجام شود.

وی یادآور شد:‌ وزارت بهداشت باید با برنامه‌های پیشگیرانه نسبت به جلوگیری از بیماری افراد اقدام کند تا از این طریق بتوان هزینه‌های درمان را کنترل کرد؛ در این زمینه برخی از نمایندگان نگرانی‌هایی داشتند و معتقدند که در طرح تحول سلامت به درمان بیش از حد توجه شده که البته وزارت بهداشت از نیمه دوم سال گذشته تاکنون اقدامات بهداشتی خوبی را انجام داده است.

شهریاری افزود: امید است بتوان در زمینه بهداشت وپیشگیری کارهای جدی‌تری انجام داد تا هزینه‌های درمان نیز کاهش پیدا کند چراکه با ادامه چنین روندی شاهد افزایش هزینه‌های درمان و پرداخت ازجیب مردم خواهیم بود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس نهم، با بیان اینکه طرح تحول سلامت اقدام بزرگی بود که وزارت بهداشت در طول یکسال گذشته تمام توان خود را برای اجرای درست آن به کار گرفت، گفت: مرحله‌ای از طرح سلامت به جلوگیری از زیرمیزی پزشکان اختصاص پیدا کرده بود که با اجرای گام سوم این طرح زیرمیزی کاهش پیدا کرد.

وی تاکید کرد: البته هنوز زیرمیزی پزشکان صد درصد از بین نرفته و نیاز است مردم نیز همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند و در این زمینه باید افراد با اطلاع‌رسانی و گزارش تخلفات به مجموعه وزارت بهداشت شاهد از بین رفتن این پدیده شوم در حوزه سلامت بود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت حضور پزشکان در مناطق محروم با اجرای طرح تحول سلامت،‌ گفت: برای ماندگاری پزشکان اعتبارات خوبی در نظر گرفته شد به گونه‌ای که در اغلب نقاط کشور متخصصان خوبی حضور دارند که البته امید است با به کارگیری متخصصان بومی طی چند سال آینده بتوان این مشکل را به طور دائمی رفع کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha