به گفته مقامات اسكاتلندی؛ ملاقات بیماران با دسته گل در بیمارستانهای این كشور ممنوع می‌شود.

مسئولان بهداشتی این كشور اعلام كردند: به همراه داشتن این هدیه سنتی كه اغلب برای ملاقات و دیدن بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد به دلیل نگرانی از خطراتی كه ممكن است برای بیماران داشته باشد در تعداد زیادی از بیمارستان‌های اسكاتلند ممنوع شده است.

مقامات مركز خدمات بهداشتی ملی اسكاتلند در این باره خاطرنشان كردند: علت چنین اقدامی از سوی مسئولان آن است كه گلدان یا ظرف آب ممكن است حاوی میكروبهای خطرناكی باشد كه جان بیماران را به خطر بیاندازد.

این گونه میكروبها می‌توانند موجب بروز حساسیت و آلرژی شوند و همچنین آبی كه از ظرف گل نشت می‌كند ممكن است به تجهیزاتی پزشكی حیاتی آسیب وارد كند.

یك سخنگوی شورای سلامت اسكاتلند این خط مشی را مورد تایید قرار داده و هم اكنون مساله بردن گل به بیمارستان در دو بیمارستان متعلق به این شورا تحت بررسی و بازبینی قرار دارد.

به گزارش ایسنا، به گفته مسئولان، پس از پایان مطالعات كامل احتمالا بردن گل به بیمارستان برای جلوگیری و كنترل عفونتها و به دلیل حفظ سلامت و امنیت بیماران و نیز حفاظت از تجهیزات برقی بیمارستانی، به طور كلی در تمام مراكز بهداشتی درمانی این كشور ممنوع خواهد شد. این در حالی است كه برخی از منتقدان این خط مشی جدید اظهار داشته‌اند كه گل نه تنها برای بیماران خطری ندارد بلكه حتی می‌تواند روی آنها تاثیر درمانی نیز داشته باشد. با توجه به این اختلاف نظرها تحقیقات مسوولان اسكاتلندی تا رسیدن به نتیجه قطعی ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha