دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 146598

این روزها به دنبال تنش های سیاسی فی مابین کشور جمهوری اسلامی ایران با عربستان سعودی و آتش افروزهای منطقه ای آل سعود، موضوع سلامت محصولات کشاورزی صادراتی به کشورهای حاشیه خلیج فارس در فضای مجازی مطرح و وسواسان خیره سر با طرح موضوعاتی، جنجال آفرینی جدیدی را بر علیه کشور ما مطرح کردند.

سلامت نیوز: این روزها به دنبال تنش های سیاسی فی مابین کشور جمهوری اسلامی ایران با عربستان سعودی و آتش افروزهای منطقه ای آل سعود، موضوع سلامت محصولات کشاورزی صادراتی به کشورهای حاشیه خلیج فارس در فضای مجازی مطرح و وسواسان خیره سر با طرح موضوعاتی، جنجال آفرینی جدیدی را بر علیه کشور ما مطرح کردند.

به گزارش سلامت نیوز،ابوالحسن خلیلی در وبلاگ خود در خبر آنلاین نوشت: فارغ از اینکه آزمایشات صورت گرفته بر روی هندوانه های صادراتی، اخبار منتشر در فضای مجازی را کذب محض دانسته و بر سلامت کالای صادراتی ایران مهر تأئید نهاده است ولی در این زمینه چند نکته قابل توجه است:

1-   در طول یکسال گذشته وزیر محترم بهداشت و ریاست محترم سازمان غذا و دارو سعی کامل و وافر داشته اند که در اذهان مردم کشور خود صنعت هراسی و ترس از محصولات غذائی تولید داخل را گسترش دهند.

موضوع استفاده از روغن پالم در صنعت لبنیات، اختلاف نظر برسر استفاده، استفاده از خمیر مرغ، باقیمانده سموم و آلاینده های شیمیائی در محصولات کشاورزی و استفاده از هورمون در تولید مرغ در کشور، همه و همه از جمله مواردی هستند که در یکسال گذشته بارها و بارها از طریق جراید و وسایل ارتباط جمعی، در بین مردم پخش و ابهامات فراونی را برای مردم بوجود آورده است.

2-   رئیس کمیسیون بهداشت مجلس جناب آقای دکتر شهریاری نیز در این بین، هراز چند گاهی با اظهارات خود، بازار شایعات مرتبط با عدم سلامت تولیدات موادغذائی را داغ تر و مسئولین و متولیان تولید مواد غذائی را به تقلب و عدم صداقت متهم کردند.

3-   سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی به موجب قانون وظیفه تدوین ضوابط ونظارت بر اجرا را بر عهده دارند:

بدون شک تولید بدون ضابطه و تقلب در تولید در همه جا دنیا وجود داشته و کشور ما نیز جدای از این واقعیت نمی باشد که اگر غیر از این بود و تقلبی صورت نمی گرفت، وجود دستگاههای نظارتی بی مفهوم می گردید.

4-   در طول یکسال گذشته وزارت بهداشت و علی الخصوص شخص وزیر بهداشت، در عوض استفاده از تریبون های صداو سیما و مطبوعات برای اطمینان بخشی به مردم درخصوص نظارت بر فراورده ها ی غذایی، مسیر بیان مشکلات و صنعت هراسی مردم را در پیش گرفته اند، بدون شک اگر از فرصت رسانه ملی برای آگاهی رسانی درخصوص چگونگی نظارت بر فرآورده ها و استمداد از مردم برای مشارکت در کنترل تولیدات در سطح عرضه و اعلام به مراکز نظارتی بهره گیری می شد، بی هیچ تردیدی مسیر سلامت مردم و اعتبار بخشی به تولید کنندگان کیفی و با شناسنامه همواره تر و راحت تر طی می شد.

باور داشته باشیم که آنچه امروز درخصوص هندوانه ایرانی در کشورهای حاشیه خلیج فارس با آن روبرو هستیم، ریشه در کم کاری های وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد داشته و ما همگی مقصرین اصلی آن هستیم.

*عضو هیئت مدیره و دبیر خانه صنعت و معدن استان تهران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha