بیست و سومین کنگره سالانه انجمن جراحان کودکان ایران با محوریت جراحی نوزادان و مراقبت های جراحی از نوزادان 26 تا 30 اردیبهشت ماه امسال در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود.

سلامت نیوز: بیست و سومین کنگره سالانه انجمن جراحان کودکان ایران با محوریت جراحی نوزادان و مراقبت های جراحی از نوزادان 26 تا 30 اردیبهشت ماه امسال در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود.

به گزارش سلامت نیوز دکتر بهار اشجعی، دبیر این کنگره با اعلام خبر فوق افزود: در سال های اخیر پیشرفت کشور در زمینه های مختلف جراحی، بیهوشی و بخش های مراقبت ویژه نوزادان و نیز تشخیص و درمان قبل از تولد ناهنجاری تكاملی، منجر به كاهش چشمگیری در میزان مرگ و میر  در نوزادان مبتلا به این بیماری ها شده که در نتیجه آن شاخص سلامت در کشور ما نیز افزایش یافته است.  
      وی با اشاره به اینکه از مسایل قابل توجه در نوزادن مبتلا به ناهنجاری های تكاملی، آنومالی های همراه یك ناهنجاری بوده به گونه ای كه بی توجهی به این ناهنجاری های همراه می تواند، برای نوزاد مبتلا، خطرات و افزایش مرگ و میر را به همراه داشته باشد، تصریح کرد: انجمن جراحان کودکان ایران با هدف شناخت بیشتر از وضعیت موجود و فعالیت های جاری در کشور در جهت تشخیص و درمان این نوزادان و نیز تبادل نظر در زمینه طرح راهبرد های جدید در برخورد با این دسته از بیماری ها، بر آن شده است تا محور بیست وسومین همایش سالانه خود  را به این موضوع اختصاص دهد.
      به گفته دکتر اشجعی،جراحی نقص تولد نوزاد، جراحی آنومالی های تکاملی نوزاد، جراحی بیماری های اکتسابی نوزاد، نقش تشخیص و درمان پیش از تولد در آنومالی های تکاملی، جراحی جنین، نقش پرستاری در نوزادان بعد از عمل جراحی و نقش بخش مراقبت های ویژه نوزادان در جراحی نوزادان از عمده محورهای این کنگره 5 روزه را تشکیل می دهد. 
      وی اظهار داشت: امسال در مدت كنگره علاوه بر سخنرانی جراحان در زمینه بیماری های نیازمند جراحی در نوزادان  5 سخنران مهمان خواهیم داشت كه در مورد مراقبت های ویژه نوزادان پس از جراحی ،جراحی های كم تهاجمی در نوزادان ، پیوند اعضا در كودكان و چالش های بیهوشی در نوزادان نیازمند جراحی، مطالبی ارایه خواهد شد.
      گفتنی است، علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی http://irsps.org مراجعه کرده یا با تلفن 26401423 تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha