دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
کد خبر: 146605

اگر از آنهایی هستید که بعد از خرید احساس پشیمانی می‌کنید، توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان با شکم گرسنه خرید نکنید.

سلامت نیوز: اگر از آنهایی هستید که بعد از خرید احساس پشیمانی می‌کنید، توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان با شکم گرسنه خرید نکنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله سپیده دانایی، پژوهشگران دانشگاه می‌نه‌سوتا با انجام تحقیقی متوجه شده‌اند افراد گرسنه‌ای که برای خرید وارد سوپرمارکت یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌شوند، کالاهایی را می‌خرند که اندک ‌زمانی پس از سیر شدن، از خرید آن‌ها پشیمان می‌شوند. سایت «نیوساینتیست» با انتشار نتیجه تحقیقات و آزمایش محققان دانشگاه می‌نه‌سوتا نشان داد که خریداران به‌ شدت گرسنه حدود ۶۴ درصد بیشتر از خریداران سیر یا کمتر گرسنه پول برای خرید صرف می‌کنند.

اما عامل بروز چنین واکنشی چیست؟

 به عقیده این محققان در شرایط گرسنگی، دستگاه گوارش هورمونی به نام گرلین ترشح می‌کند که روی بخشی از مغز به نام قشر پیش‌پیشانی شکمی (ventromedial prefrontal cortex) تاثیر می‌گذارد. این محدوده از مغز در عملکرد پاداش و انگیزش نقش دارد و باعث می‌شود که فرد بخواهد کاری انجام دهد و کالری مصرف کند. ممکن است این هورمون روی بخش‌های غیرخوراکی نیز تاثیر بگذارد و باعث شود فرد گرسنه از هرچیز مقادیر بیشتری بخرد و بعد از سیر شدن احساس پشیمانی کند.

به همین خاطر، بهتر است با معده پر خرید کنید تا پول بیخودی خرج نکنید!


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha