دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
کد خبر: 146618

روزنامه نیشن تایلند روز دوشنبه پس از کشف یک گور جمعی در جنوب این کشور اعلام کرد بیش از 500 مسلمان و مهاجر غیرقانونی در اردوگاه های مختلف قاچاق انسان در مرز تایلند و مالزی کشته شده اند.

سلامت نیوز: روزنامه نیشن تایلند روز دوشنبه پس از کشف یک گور جمعی در جنوب این کشور اعلام کرد بیش از 500 مسلمان و مهاجر غیرقانونی در اردوگاه های مختلف قاچاق انسان در مرز تایلند و مالزی کشته شده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، جنگل های انبوه جنوب تایلند هفته گذشته شاهد کشف یک گور جمعی با بیش از 30 جسد از مسلمانان روهینگایی بود که جان خود را در این اردوگاه از دست داده بودند.

روزنامه نیشن تایلند پس از کشف این گور جمعی، نوشت که بیش از 500 نفر در اردوگاه های مختلف تایلند به وسیله قاچاقچیان انسان و یا آدم ربایان در امتداد مرزهای تایلند و مالزی کشته شده اند.

این روزنامه به نقل از یک بازمانده اردوگاهی که گور جمعی در آن کشف شد، نوشت: هزاران روهینگیایی مسلمان مهاجر در اردوگاه ها در انتظار شغل وعده داده شده هستند و یا قاچاقچیان از آن ها باج طلب می کنند.

این بازمانده اردوگاه وحشت در تایلند، گفت که قاچاقچیان از وی نیز حدود سه هزار دلار باج طلب کردند و مادرش با فروش زمین و پرداخت باج حاشیه امنی برای وی تامین کرده است.
وی گفت کسانی که نتوانند باج قاچاقچیان انسان را پرداخت کنند در اردوگاه ها در دل جنگل تیرباران می شوند.

تایلند در سال های اخیر به یکی از مراکز اصلی قاچاق انسان تبدیل شده است و مقامات رسمی این کشور متهم به انجام ندادن اقدامات کافی به منظور توقف این پدیده و در برخی موارد نیز متهم به دخالت داشتن در قاچاق انسان شده اند.

بیشتر انسان های قاچاق شده به تایلند مسلمانان روهینگیایی هستند که از فشارهای بوداییان تندرو به تنگ آمده و در دام قاچاقچیان گرفتار شده اند. این افراد در صورت ندادن باج در اردوگاه ها فروخته و یا کشته می شوند.

بیشتر این مهاجران از جنوب تایلند به مالزی منتقل می شوند. هم اکنون بیش از 150 هزار میانماری پناهجو در اردوگاه های مالزی دوران سختی را می گذرانند و افرادی که در این کشور کار می کنند نیز به وسیله کارفرمایان مانند برده مورد استثمار قرار می گیرند.

فرار مسلمانان میانماری از سال 2012 و پس از آغاز درگیری ها در استان راخین در غرب میانمار افزایش قابل توجهی داشته است.

سازمان ملل خواستار تحقیقات در زمینه قاچاق انسان و فروش روهینگیایی ها به عنوان برده و یا قتل آن ها به وسیله قاچاقچیان شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha