عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ضرورت ادغام اورژانس جاده‌ای با هلال احمر، گفت:‌ این اقدام در بهبود کیفیت خدمت‌رسانی تاثیرگذار بوده و به گسترده‌تر شدن هلال احمر می‌انجامد.

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ضرورت ادغام اورژانس جاده‌ای با هلال احمر، گفت:‌ این اقدام در بهبود کیفیت خدمت‌رسانی تاثیرگذار بوده و به گسترده‌تر شدن هلال احمر می‌انجامد.

احمد آریایی‌نژاد در گفت وگو با خانه ملت، درباره ادغام اورژانس با هلال احمر، افزود:‌ بدون‌شک اجرای چنین طرحی نیاز به اقدامات و بررسی‌های کارشناسی دارد چراکه در این صورت می‌توان اثرات مثبتی را در اجرای آن شاهد بود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ بارها شاهد بوده‌ایم که آمبولانسی از سوی هلال احمر در محل حادثه‌ای حاضر شده و آمبولانس دیگری نیز از سوی اورژانس به محل حادثه می‌رسد که در این میان 8 نیرو در یک حادثه کار 4 نفر را انجام داده و حضور یک نیروی امدادرسانی اضافی تلقی شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه ادغام اورژانس با هلال احمر نباید منجر به خدمات‌رسانی نامطلوب در کشور شود، تصریح کرد: اصل این اقدام کار ارزشمندی به شمار می‌رود و می‌تواند در بهبود خدمت‌رسانی کمک کند اما اگر قرار باشد اجرای چنین طرحی شتابزده صورت گیرد،‌ مردم نخستین گروهی خواهند بود که از آن آسیب می‌بینند.

وی یادآور شد:‌ ادغام‌ها و تفکیک‌ها باید بر اساس کار علمی صورت گیرد چراکه در غیر این صورت بازدهی مطلوب نداشته و تنها هزینه‌کرد برای ما به همراه خواهد داشت.

آریایی‌نژاد با تاکید بر اینکه بهتر است تا اورژانس جاده‌ای با هلال احمر ادغام شود، افزود:‌ اگر قرار باشد کل اورژانس با هلال احمر ادغام شود ممکن است در بیمارستان‌ها نیز تداخل کاری ایجاد شود لذا به نظر می‌رسد بهتر ا ست حضور اورژانس از محل حادثه جاده‌ای به بیمارستان زیر نظر یک نهاد یا ارگان باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس نهم، تاکید کرد:‌ ادغام اورژانس جاده‌ای با هلال احمر بار مسئولیت وزارت بهداشت را سبک‌تر می‌کند و هلال احمر نیز گسترده‌تر خواهد شد.

وی درباره اینکه گفته شده واگذاری اورژانس به هلال احمر مشکلات حقوقی دارد که باید رفع شود، تاکید کرد:‌ این مشکلات حقوقی ناشی از مبادله املاک و افراد است که کار را با مشکل مواجه می‌کند اما ادغام اورژانس جاده‌ای به هلال احمر این معضلات را پیش‌روی خود نداشته و در عوض خدمت‌رسانی را بهتر خواهد کرد.‌

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت:‌ در کمیسیون تاکنون نسبت به این ادغام بحث و بررسی جدی صورت نگرفته است اما در هر حال اگر قرار باشد چنین اقدامی انجام شود باید از سوی دولت لایحه‌ای به مجلس ارایه شود تا نظر نمایندگان نیز مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دبیر کل جمعیت هلال احمردرباره سرنوشت ادغام اورژانس با هلال‌احمر گفت: در این زمینه مذاکراتی با وزارت بهداشت در حال انجام است تا به این ترتیب مشخص شود که آیا تنها اورژانس جاده‌ای به هلال‌احمر سپرده شود یا کل اورژانس کشور. در این زمینه یکسری نکات حقوقی مطرح است که باید با مسوولان امر در وزارت بهداشت درباره آن به نتیجه برسیم. در مجموع جلسات اولیه این موضوع برگزار شده و امیدواریم به راهکاری برسیم که به نفع مردم باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha