معاون توانبخشی سازمان بهزیستی از تحت پوشش قرار گرفتن ۳ هزار بیمار ضایعه نخاعی برای ارائه خدمات پرستاری تا پایان این ماه خبر داد و گفت: ۶ هزار کارت برای معلولان تهرانی صادر می شود.

سلامت نیوز: معاون توانبخشی سازمان بهزیستی از تحت پوشش قرار گرفتن ۳ هزار بیمار ضایعه نخاعی برای ارائه خدمات پرستاری تا پایان این ماه خبر داد و گفت: ۶ هزار کارت برای معلولان تهرانی صادر می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، یحیی سخنگویی در نشست خبری روز دوشنبه افزود: به منظور صدور ۶ هزار کارت جدید برای معلولان تهرانی ۱۰۰ میلیون تومان پول پرداخت کرده‌ایم ولی هنوز این کارت‌ها صادر نشده اما به زودی این کار انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه برای صدور ۱.۵ میلیون کارت به ۹ میلیارد تومان بودجه نیاز است، گفت: ظرفیت کشوری ما صدور سالانه ۱۵۰ هزار کارت است.
وی با تاکید بر اینکه نسبت به کشورهای پیشرفته دنیا در ارائه خدمات به معلولان عقب هستیم، گفت: بیش از ۱۰۰ هزار نفر در مراکز نگهداری، حرفه‌آموزی، پزشکی و... سازمان بهزیستی قرار دارند و در تلاش هستیم این عقب‌ماندگی را جبران کنیم.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی در مورد واردات خودرو برای معلولان اظهار داشت: افرادی که توانایی واردات خودرو را داشتند اقدام به واردات خودرو کردند اما برخی از افراد وسع مالی نداشتند به همین دلیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین صنعت و معدن تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند تا این دسته از معلولان بتوانند از تولیدات داخلی استفاده کنند.
به گفته سخنگویی، چنانچه قیمت خودروهای وارداتی کمتر از ۳۰ میلیون تومان بود، مابه‌التفاوت دریافت و اگر بیش از ۳۰ میلیون تومان بود، مابه‌التفاوت را پرداخت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه استانهای ایلام، اردبیل، خراسان‌شمالی، خراسان‌جنوبی و کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش تجهیزات توانبخشی و کمک توانبخشی قرار خواهند گرفت، گفت: مراکز خدمات توانبخشی و کمک توانبخشی با رعایت مقررات می‌توانند از استاندارد برخوردار شوند.
سخنگویی در خصوص ایجاد خانه‌های زندگی مستقل معلولان افزود: این خانه ها به منظور آماده سازی معلولان برای ورود به زندگی مستقل است بطوریکه پیش از ورود معلولان به خانه و جامعه، آنان مدتی را در خانه‌های مستقل معلولان زندگی می‌کنند تا آمادگی‌های لازم را برای ورود به زندگی خود و محیط جامعه پیدا کنند.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی در مرود کاشت حلزون گفت: با اختصاص ۵ میلیارد تومان، ۱۶۰۰ نفر تحت پوشش قرار گرفتند و در حال حاضر در سراسر کشور فردی کاندیدای عمل کاشت حلزون نیست.
سخنگویی با اشاره به اینکه سال گذشته همه معلولان تمام روستاهای کشور شناسایی شدند، گفت: بیش از ۳۶۰ هزار نفر می‌شوند. در سال جاری این کار را در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر انجام می‌دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha