محققان می گویند: ارتباطات اجتماعی، به جلوگیری از زوال عقل در افراد کمک می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از رویترز، محققان در مجله "نرولوژی" نوشتند، خطر ابتلا به زوال عقل در افرادی که از لحاظ اجتماعی فعال هستند و به آسانی تحت تنش قرار نمی گیرند، 50 درصد بیشتر از مردان و زنان منزوی است که مستعد غصه و اندوه هستند.

"هیو شین وانگ" از "موسسه کارولینسکا" در سوئد که ریاست این مطالعه را بر عهده داشت، می گوید: در گذشته، مطالعات نشان داده است که غصه و اندوه مزمن می تواند بر بخش هایی از مغز مانند هیپوکامپ تاثیر بگذارد و به زوال عقل بینجامد.
وی افزود: اما مطالعات ما نشان داده اند که داشتن یک شخصیت آرام و اجتماعی همراه با یک شیوه زندگی فعال اجتماعی، خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد.
حدود 24 میلیون نفر در سراسر جهان به فراموشی، و علایم بیماری آلزایمر و سایر اشکال زوال عقل مبتلا هستند.

محققان معتقدند که شمار افراد مبتلا به زوال عقل تا سال 2040 چهار برابر می شود که این موضوع بر اهمیت شناخت بهتر این بیماری تاکید می کند.
این مطالعه بر روی 506 فرد بزرگسال در سوئد انجام شده است. این افراد در ابتدای این مطالعه از سلامت برخوردار بودند. در این مطالعه به داوطلبان پرسشنامه ای درباره خصوصیات شخصیتی و شیوه زندگیشان داده شد و سپس آْنها را برای مدت شش سال مورد بررسی قرار دادند.
تا پایان این مطالعه 144 نفر از این افراد به زوال عقل مبتلا شدند. احتمال ابتلا به این بیماری در مردان و زنانی که اجتماعی تر بودند و تنش کمتری داشتند 50 درصد کمتر مشاهده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha