رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: 100 درصد هزینه رفت و آمد دانش آموزان استثنایی در مناطق محروم کشور از سوی دولت پرداخت می شود.

سلامت نیوز:  رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: 100 درصد هزینه رفت و آمد دانش آموزان استثنایی در مناطق محروم کشور از سوی دولت پرداخت می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، مجید قدمی  در حاشیه مراسم تجلیل از معلمان نمونه آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: در سایر مناطق شهری نیز 80درصد این هزینه از سوی دولت پرداخت می شود.

وی گفت: علاوه بر این از دیگر برنامه های امسال در حوزه کاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی راه اندازی بیمه درمان برای این گروه از دانش آموزان است.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: با نهایی شدن اقدامات مربوط به این طرح تمامی هزینه های دارویی و درمانی دانش آموزانی که در مدارس استثنایی تحصیل می کنند پرداخت می شود.

وی ادامه داد: در کنار این تامین هزینه دارویی، در مناطقی که نیروهای توانبخشی مانند کاردرمانگر، گفتار درمانی و غیره ندارند این خدمات از طریق بیمه خرید خدمت می شود.
قدمی جمعیت دانش آموزان استثنایی در سطح کشور را 120 هزار نفر ذکر و بیان کرد: هزار و 600 مدرسه آموزش و پرورش استثنایی هفت گروه دانش آموزان در معلولیتهای مختلف را زیرپوشش دارند.

وی بدون اشاره به آمار در این زمینه گفت: بیشترین شمار دانش آموزان استثنایی کشور را دانش آموزان کم توان ذهنی تشکیل می دهند.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: پیش بینی می کنیم بین یک تا یک و نیم برابر شمار دانش آموزان استثنایی فعلی، دانش آموز آموزش پذیر داریم که بین 230 تا 250 هزار نفر می شوند.

وی ادامه داد: بخش عمده ای از این تعداد به دلیل مسائل فرهنگی و عدم تمایل خانواده ها، به مدارس استثنایی معرفی نشده و راه نمی یابند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ارائه تسهیلاتی از جمله پرداخت هزینه ایاب و ذهاب و هزینه های درمانی و دارویی دانش آموزانی که در مدارس استثنایی تحصیل می کنند با هدف تشویق والدین و هدایت آنان به سمت ثبت نام کودکانشان در مدارس است.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی در جهت اعتلای نظام تعلیم و تربیت و زیر پوشش قرار دادن دانش آموزان با نیازهای ویژه گامهای خوبی برداشته و با استانداردهای جهانی در این چارچوب خود را هماهنگ کرده است.

در مراسم تجلیل از معلمان نمونه آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی در مشهد 87 معلم برتر و نمونه تقدیر شدند.

خراسان رضوی دارای 12 هزار و 500 دانش آموز استثنایی و 65 مدرسه ویژه این گروه است. بر این اساس 15 درصد دانش آموزان استثنایی کشور در خراسان رضوی تحصیل می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha