سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که بحران مالی کنونی در جهان احتمالا افزایش بیماری های روانی، مصرف سیگار و مشروبات الکلی را موجب خواهد شد.

خبرگزاری فرانسه امروز (سه شنبه) از ژنو گزارش داد، مارگارت چان مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در نشست کارشناسان این سازمان که با محوریت پیامدهای بحران مالی واقتصادی برگزارشد، با اعلام این مطب که جهان پیشتر هم مبتلابه تبعاتی مشابه در ارتباط با بحران ها بوده است، ناتوانی مراکز بهداشت دولتی در ارایه خدمات درمانی کافی به بیماران به خاطر بحران هالی مالی را نگران کننده دانست.

وی افزود، در شرایط بحران اقتصادی اغلب مردم ار رفتن به مراکز درمانی خصوصی خودداری کرده وبه مراکز دولتی مشابه مراجعه می کنند وتشدید فعالیت این مراکز با توجه به عدم افزایش بودجه ی آنها از سوی دولت، کار درمانی این مراکز را با مشکلات زیادی مواجه می کند.

درهمین حال، ریچارد نیووارمر نماینده بانک جهانی در سازمان ملل در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: "با کاهش میانگین رشد درکشورهای درحال توسعه در سال 2009 ، جهان با حدود 60میلیون نفر که زیر خط فقر زندگی می کنند، مواجه خواهد شد."
وی گفت دولت ها برای حمایت از اقتصاد و برای جبران کسری بودجه به طور موقت تلاش خواهند کرد ولی پیش بینی می شود که دولت ها در اینده و باهدف دستیابی به موازنه مالی، در بخش هزینه های اجتماعی اقدامات صرفه جویانه ای را در پیش گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha