سرپرست دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم ، گفت : برخی از دانشجویان نسبت به مواد روانگردان و عوارض منفی مصرف آن ،شناخت و اطلاع کافی ندارند و کارشناسان مراکز مشاوره دانشجویی باید در رابطه عوارض این مواد به دانشجویان مشاوره دهند.

حمید یعقوبی در گفت و گو با ایرنا، ارائه خدمات مشاوره ای در رابطه با آسیب های روانی اجتماعی و پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر را به عنوان وظایف ذاتی مراکز مشاوره دانشگاهی و دانشجویی معرفی کرد و توجه ویژه به افزایش آگاهی دانشجویان نسبت به انواع مواد مخدر از سوی این مراکز را مورد تاکید قرار داد.
سرپرست دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بدون اشاره به تعداد دانشجویان مصرف کننده مواد مخدر در کشور خاطرنشان ساخت: این گونه آمارها اغلب قابل انتشار نیستند و ارائه آن ها بیش از اینکه برای جامعه سودمند باشد زیان آور است و افکار عمومی را دچار تشویش می کند اما مسوولان مربوطه برای اطلاع از وضعیت موجود و چاره اندیشی در جریان آن قرار می گیرند.
یعقوبی، از دفاتر مشاوره خواست در ایام امتحانات دانشگاه ها، فعالیت خود را به لحاظ کمی و کیفی افزایش دهند.
وی ، گفت : دفاتر مشاوره مستقر درخوابگاه ها و دانشگاه ها تا الان بیشتر بر روی مسائلی همچون برنامه ریزی تحصیلی، کاهش اضطراب و استرس قبل و هنگام امتحان و کمک به مطالعه مفید و موثر به دانشجویان متمرکز شده بودند که باید علاوه بر افزایش این فعالیت ها در ایام امتحانات به مسائل دیگری نیز توجه کنند.
وی با اشاره به استفاده احتمالی برخی دانشجویان از قرص ها و مواد شیمیایی و صنعتی برای بیدار ماندن و درس خواندن در شب های امتحان اظهار داشت: این مواد اغلب خاصیت روانگردان و اعتیادآور دارند و متاسفانه تعدادی از دانشجویان بدون توجه به عواقب ناگوار و بعضا غیرقابل جبران آن ها دست به مصرف مواد روانگردان می زنند.
چندی پیش یکی از مسوولان نیروی انتظامی نسبت به افزایش مصرف مواد مخدر در میان دانشجویان در فصل امتحانات ابراز نگرانی کرده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha