سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 146700

یک دوستدار محیط زیست گفت: تخریب منطقه طبیعی "تنگ آب​زا" ایذه هیچ توجیه منطقی ندارد جز تخریب طبیعت و زیستگاه جانوری.

سلامت نیوز: یک دوستدار محیط زیست گفت: تخریب منطقه طبیعی "تنگ آب​زا" ایذه هیچ توجیه منطقی ندارد جز تخریب طبیعت و زیستگاه جانوری.

عبدالمحمد باقرپور در گفت​وگو با ایسنا، اظهار کرد: منطقه "تنگ آب​زا" روبه‌روی اشکفت سلمان ایذه واقع شده است. این منطقه زیستگاه جانوران نادری همچون سمور، پرنده کمرکولی، جغد و بسیاری از جانوران دیگر است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان ایذه از داشتن پارک و فضای سبز محروم است، این منطقه زیست‌محیطی تنها تفرجگاه و مکان گردشگری ایذه محسوب می​شود. متاسفانه فردی با گرفتن مجوز از اداره‌های میراث فرهنگی و محیط زیست ایذه، قصد تخریب محیط زیست و ساخت و ساز در این منطقه را دارد. ساخت و ساز در این منطقه جز نابودی طبیعت محیط زیست و نابودی جانوران نادر و از بین بردن فضاهای گردشگری هیچ هدف دیگری را دنبال نمی​کند.

او تصریح کرد: این قطعه زمین جزو منابع طبیعی کشور محسوب می​شود و صدور سند برای یک شخص، هیچ دلیل قانع​کننده​ای ندارد چراکه طبیعت متعلق به همه مردم است.

باقر‌پور با بیان اینکه فعلا با پیگیری​های صورت گرفته از جانب دوستداران محیط زیست ایذه، تخریب در این منطقه آغاز نشده است، تصریح کرد: ما با فرمانداری ایذه صحبت‌هایی در این زمینه داشته​ایم اما هنوز جواب قابل قبولی نگرفته​ایم. امیدواریم که مسئولان قبل از نابودی این منطقه جلوی آن را بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha